Annons

Leveransinfo från Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)

bdajegu

Aktiv medlem
Mailade Nikon och frågade när de kommer att påbörja leverans av D70 till butik:

Hej Jens,

till de som har köpt grisen i säcken levereras D70 på torsdag (till butikerna alltså).
Om du inte har köpt grisen i säcken dröjer det nog fram till någon gång i april.

Nu vet vi det..
/Jens

Jag skall till fjällen på Söndag och har inte beställt den såkallade "Grisen i säcken", däremot beställde jag kameran för flera veckor sedan. Får jag nu inte kameran som "lanseras i mars" som NIKON utlovat blir jag riktigt sne.
Men, jag ska inte ropa hej än, jag trots detta kanske har den innan helgen, Iallafall i mars.

Att en kamera lanseras i mars innebär inte att alla som har beställt den får den i mars. Det är som med en bil ungefär. Ett tag var det över ett års väntetid på en Volvo XC90.

Så på söndag tror inte jag du har någon. Sorry.

Två batchar av D70 påväg...

Enligt fotomarknaden i Farsta så är två "batchar" med kameror på väg till sverige. De trodde inte att den första skulle räcka till de som "köpt grisen i säcken" men att den andra leveransen bör täcka upp dessa plus lite till.

Vi som väntar på tester av kameran innan vi slår till kommer troligen att kunna få en kamera i mitten/slutet av April.

Måste även passa på att göra lite reklam för denna butik som har ett stort kunnande, en hel del kameror att klämma på och mycket bra priser. Vad sägs exempelvis om en D70 för 9590?

För mer info kan man kika på http://www.fotomarknaden.com.

/Gulan

Grisen

Är det verkligen nån som har beställt Grisen? Jag ringde ScandinavianPhoto, dom hade inte fått in nån beställning på Grisen, men dom hade beställt 300 stycken D70, jag låg på plats 27 vid tidpunkten, den första mars.

Är det ens någon som KÄNNER nån som beställt Grisen?

YES, fick en!!

Håkan

Har sagt det förut och säger det igen.

Servicen du får genom att handla över disk gör det värt dom extra kronorna det kostar om man jämför med internetbutiker.

Nej det gör det inte. Jag har min kamera på gång enligt Scandiavian Photos webbsite. Jag kan vänta till måndag. Det är värt det.

Vänta tills du behöver hjälp, tills något krånglar och du hänvisas till support, då fattar du vad jag menar.

Men visst, ibland bedrar snålheten visheten även här.

Varför inte både och..?

Det finns ett antal mindre butiker som till och med är billigare än de svenska nätbutikerna. Varför inte stödja någon av dessa?

Exempelvis har vi fotomarknaden här i Farsta. 9590 för en D70 eller 12290 för Kittet. Samma lilla kedja finns på ett par olika ställen i Stockholm. Adresser finns på www.fotomarknaden.com .

De är även kunniga och har en hel del bra tips.

/Gulan

Intressant, billigare än de stora postorderdrakarna och fraktfritt också.

Har de samma priser i butikerna som i webshoppen?

PS: Tack för tipset, kände inte till dem.

HejHopp!

Egentligen har de ingen "webshop". Det är bara ett billigt sätt att visa upp sig och sona priser gissar jag. Däremot kan man ringa direkt till en butik och beställa varor.

Priserna i butiken är de som listas på nätet. Funderar själv på en D70 + Tamron 28-75/f2.8.

/Gulan

ANNONS
Götaplatsens Foto