Annons

leveransläget på Canon L-optik?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tungt, inget kul att vänta, detta är ju värre än julafton när man var knatte, eller kaske inte men nästan. Funderar skarpt på B&H, dom verkar snabba i leverans och prioriteras tydligen av Canon. Har slängt iväg ett mejl till dem också. Lovar att rapportera om mina resultat här.

Björn Jansson skrev:
Tungt, inget kul att vänta, detta är ju värre än julafton när man var knatte, eller kaske inte men nästan. Funderar skarpt på B&H, dom verkar snabba i leverans och prioriteras tydligen av Canon. Har slängt iväg ett mejl till dem också. Lovar att rapportera om mina resultat här.

Jag väntar fortfarande på mina grejer som jag beställde av dem för 6 veckor sedan trots att de finns i lager. De svarar inte på mail och ringer man så låter allt så bra, de ska skeppa grejerna sama dag eller dagen efter. Sista gången jag ringde var 8 dagar sedan. Det står fortfarande "processing" som orderstatus.
Jag har tröttnat på dem för länge sedan..

Låter riktigt konstigt, men kamerafirmorna kanske är översvämmade av beställningar. Känns lite skumt, man skall köpa objektiv för så mycket pengar men ingen kan leverera.

vill bara säga att det inte var en canonkamera jag beställde utan en pryl från en helt annan firma som de har inne. Inte riktat mot canon

Har beställt ett 17-40 4L samt en 70-200 4L från dem nu. Beställningen gjordes för tre dagar sedan och på deras hemsida står det processing.
På mitt konto är ett belopp i storleksordning vad mina prylar skall kosta fryst av vad jag förmodar B&H, är detta ett teckan på att grejjerna är pågång eller, borde det inte stå att de var skickade i detta skede på hemsidan?

Om objektiven skall komma så snabbt som de flesta härinne påpekat så borde de väl vara på flyget vid detta laget eller?

Känner inte för att råka ut för deta du gjort Jonas, låter hel skumt. Enda anledningen till att jag beställde från just B&H var den korta leverranstiden, för så mycket billigare blir det inte. Ingen annan butik hade dessa båda objektiv i lager och det vore ju grymt dålig stil om deras lagerstatus var en bluff. Det är formodligen eingen fara, men man blir ju litem orolig av Jonas erfarenheter, speciellt då det råder sådan brist på dessa objektiv.

De två gånger jag har handlat där tog det en 2-3 dar innan de skickade orden (de skickar ett mail då). Har de fryst betalningen på ditt kort så har de säkert grejorna inne, tänk på att de ligger 6 timmar eller så efter oss och att B&H har lördagsstängt (däremot har de öppet på söndagar).

B&H

Hej,

Har handlat flera gånger från B&H de senaste åren. Det har aldrig varit några problem, snabb och korrekt leverans där de skickat paketet senast dagen efter beställningen. Det har faktiskt aldrig gått mer än en vecka från beställning tills jag haft paketet vid min dörr! De få gånger jag haft anledning att ringa har de varit trevliga och snabbt fixat det jag ville.

Om du har beställt med kontokort kräver de ett fax med namn, ordernr och en kopia av båda sidor av kortet. Annars stoppar de beställningen (med status "processing") och väntar på att du ska höra av dig. Det står på deras hemsida vart faxet ska skickas. Allt det här är förstås för att hindra bedrägerier.

mvh

/Erik

Hej, detta visste jag inte, borde inte de meddela det över mejl eller liknade?

Kollade in deras hemsida och det stämde ju, frågan är nu bara om man vågar skicka det över mejl eller inte, har ingen tillgång till fax. Finns det andra betalningsmetoder?
Skickade du ett fax första gången eller?

konstigt att de fryst pengarna ändå, men detta kankse är rutin innan de får faxet?

Man kan tycka att de borde höra av sig men det gör de inte - vet inte vad det beror på. Kanske för att den rättmätiga kortinnehavaren ska få en chans att hinna höra av sig och fråga varför B&H har bokat pengar på deras kort, om det är en bedragare i farten?

Jag har bara skickat fax till dem.

mvh

/Erik

Jag beställde precis ett 70-200L 4.0 från Isarfoto. Skickade först ett mail och frågade om tillgången och svaret kom praktiskt tagt omedelbart. Fanns på lager. Det är ingen höjdare att beställa grejer och sen inte veta när dom levereras.

Priset 666€

http://www.isarfoto.de/

Technikdirekt skulle väl varit nån futtig euro billigare men det är alltid trevligare att köpa från en seriös fackbutik som Isarfoto.

Jag beställde ett Canon 70-200/4L från www.ny-camera.net och det tog bara 7 dagar att få den eftersom de hade objektivet i lager. Nu sitter jag här hemma med ett stort leende och pillar på mitt nya objektiv :)

Rekommenderas!

ANNONS
Götaplatsens Foto