Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Lightroom 2.2 hänger sig vid redigering!

Produkter
(logga in för att koppla)

NiklasÖ

Aktiv medlem
Hej!

Någon som haft/har liknande problem?

Jag kör Lightroom 2.2 på en relativt ny dator (ca. 1 år gamal) med 4GB RAM och får problem efter en kortare stunds redigering av en/flera bilder.

Den blir oerhört seg och efter ytterligare redigering (en/två händelser) hänger den sig helt och jag måste stänga ner och starta om programmet.

Jag har utökat det virtuella minnet till 4GB men fortfarande samma problem!

Någon som erfarit liknande problem och har en lösning?

Mvh!
// Niklas

Var det inte 2.2 som hade problem med minnesläckor? Det yttrade sig nämligen på exakt det sättet. Jag skulle rekommendera att du uppgraderar till en nyare version för att se om det hjälper; senaste versionen är 2.5 och en uppgradering från 2.2 till 2.5 är gratis.

/Per

Du kan också prova LR 3.0 Beta. Den har en mängd förbättringar och ger ett synbart bättre resultatän LR2.5.

Som vanligt rekommenderas betan bara till att testa med.
Alltså får man ha både LR2.5 och Betan parallellt på datorn.
Anges ingen bortre gräns för Betan just nu men tidigare har man angett mars-april nästa år.

Du kan också prova LR 3.0 Beta. Den har en mängd förbättringar och ger ett synbart bättre resultatän LR2.5.

Som vanligt rekommenderas betan bara till att testa med.
Alltså får man ha både LR2.5 och Betan parallellt på datorn.
Anges ingen bortre gräns för Betan just nu men tidigare har man angett mars-april nästa år.

Tack, skall först testa med 2.5 men tack för tipset!

Mvh!
// Niklas

ANNONS
Götaplatsens Foto