Annons

Lightroom filtrera samlingar

Produkter
(logga in för att koppla)

Scondia

Avslutat medlemskap
Hej

Jag undrar om det finns någon funktion i LR som låter mig filtrera fram alla de bilder som inte ligger i någon samling. Har försökt lägga upp en smart samling med denna regel, men har inte lyckats.

Tacksam för svar

/K

Du kan få fram alla bilder som inte finns med i "vanliga samlingar" genom att skapa följande smarta samling:
"collection" doesn't contain "a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z å ä ö 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0"

Med andra ord, visa alla bilder vars samling inte innehåller något tecken.

Du kan däremot inte söka efter bilder som ingår (eller inte ingår) i smarta samlingar.

Jag hade markerat alla samlingarna så att alla bilder i samlingar visas.
Sen hade jag markerat dessa bilder och angivit en färg, ex, gul som kommer för alltid betyda att den finns i en samling.
Sen skapar man en smart samling som visar alla bilder som inte innehåller gul markering.
Sen får man fortsätta att alltid färga bildernai en collection.

/Stefan

Du kan få fram alla bilder som inte finns med i "vanliga samlingar" genom att skapa följande smarta samling:
"collection" doesn't contain "a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z å ä ö 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0"

Med andra ord, visa alla bilder vars samling inte innehåller något tecken.

Du kan däremot inte söka efter bilder som ingår (eller inte ingår) i smarta samlingar.

Underbart smart lösning. Bugar och tackar :)

ANNONS
Götaplatsens Foto