Annons

Lightroom + SimpleWiewer

Produkter
(logga in för att koppla)

Tweedy

Aktiv medlem
Hej

Jag har sett att många använder sig av simplewiewer för att lägga sina fotogallerier på sina hemsidor, det finns ju via LR, men hur funkar det ? Jag är så grön på datorer och jag använder surftown som webhotell kan man lägga över gallerier där?

Någon som använder detta?

Mvh Emma

Hej

Jag har sett att många använder sig av simplewiewer för att lägga sina fotogallerier på sina hemsidor, det finns ju via LR, men hur funkar det ? Jag är så grön på datorer och jag använder surftown som webhotell kan man lägga över gallerier där?

Någon som använder detta?

Mvh Emma

Hej Emma,
Jag använder det. Superbra! Du klickar på web längst upp till höger och väljer sedan SimpleViewer och gör där dina inställningar. När du är färdig så klickar du på export längst ner till höger.

Du får sedan en mapp som du kan skicka via ftp till ditt webhotell.

Hoppas du förstår annars får du höra av dig så ska jag förklara lite tydligare.

//Bee

Senast ändrad:
Okej det låter så lätt

men hur får man in rätt galleri på rätt sida till hemsidan jag har ju flera gallerier.

hur ser din hemsida ut med detta?

kan man använda o göra även en startsida på det viset? eller hur gör man det???? till hemsidan alltså

kan man använda o göra även en startsida på det viset? eller hur gör man det???? till hemsidan alltså

Har du en hemsida idag? Då gör du en länk på din hemsida till galleriet. Du har ju olika länkar till olika gallerier så du kan ju ha hur många som helst, beroende på hur mycket plats du har på ditt webhotell.

Du kan gå in på min hemsida och kolla hur jag gjort. Jag har några av mina kunder upplagda på så vis (under beställa bilder) men de är "gamla" gallerier och inte gjorda i SimpleViewer men det fungerar på samma sätt.

Jag klickar på "export" i LR när jag gjort galleriet. Då får jag en mapp. Hela den mappen skickar jag sedan med Dreamweaver (eller om man vill skicka via ftp och browsern) till mitt webhotell. Sedan länkar du till index.html-filen som ligger under den nya mappen.

//Bee

Det funakr itne för mig jag lägger upp alla filerna i den där TFP prylen och galleriet kommer upp men det är ett X på alla bilder fattar inte varför?

Sedan använder jah Sitebuilder och jag vet inte hur jag ska få en hemsida sida som detta fick till en www.emlafoto.se/bild så men inget på själva hemsidan....

vilken djungel...

Det funakr itne för mig jag lägger upp alla filerna i den där TFP prylen och galleriet kommer upp men det är ett X på alla bilder fattar inte varför?

Sedan använder jah Sitebuilder och jag vet inte hur jag ska få en hemsida sida som detta fick till en www.emlafoto.se/bild så men inget på själva hemsidan....

vilken djungel...

Det ser ut som du inte skickat upp själva bilderna. Du måste skicka upp alla mapparna, även mapparna "thumnails" och "images"

Du har kommit en bra bit på väg ;)))
//Bee

ANNONS
Götaplatsens Foto