Annons

Lightroom tömde en mapp...

Produkter
(logga in för att koppla)

bach7617

Aktiv medlem
Lightroom Classic visade nyss ett felmeddelande i samband med att jag raderade några bilder i en mapp. Alla bilder i mappen försvann, (minns inte exakta texten i dialogrutan men det hade skett ett programfel). Jag har fortfarande bilderna kvar på min externa hårddisk så de är inte borta, bara borta i Lightrooms mappsystem. Nu vet jag inte hur jag ska importera dem in i datummappen igen, någon som kan hjälpa? TACK!
 

törnan

Aktiv medlem
Lightroom Classic visade nyss ett felmeddelande i samband med att jag raderade några bilder i en mapp. Alla bilder i mappen försvann, (minns inte exakta texten i dialogrutan men det hade skett ett programfel). Jag har fortfarande bilderna kvar på min externa hårddisk så de är inte borta, bara borta i Lightrooms mappsystem. Nu vet jag inte hur jag ska importera dem in i datummappen igen, någon som kan hjälpa? TACK!
Gå in i importdialogen och välj "lägg till" så importerar du dom till LR men flyttar dom inte på disken.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Eller väljer du kopiera till, så kopierar du bilderna till en disk där du har dina LR bilder samtidigt som du importerar in dem i LR
 

Ventures

Aktiv medlem
Jag får frågan varje gång jag stänger av Lr om jag vill göra backup på lrcat. Det är väl bara att kopiera in backupen på ordinarie plats. Annars blir man av med redigeringarna om man ska ladda in bilderna på nytt. Nu kanske det bara var några få bilder i detta fall och oklart om något jobb var nedlagt på dem eller inte.
 

bach7617

Aktiv medlem
I just den här mappen var det allra flesta bilder bara genomgångna och inte redigerade, annars hade nog tagit hjälp av senaste backup.
 
ANNONS