Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Linje i bilden

Produkter
(logga in för att koppla)

JohannesGanheim

Ny medlem
Hejsan,
jag har en Nikon D60 med relativt få exponeringar (<9000) men jag har upptäckt att
det är ett streck (vågrätt) som sträcker sig från vänster in mot mitten ganska högt upp.

jag har provat med ett annat objektiv men samma streck på samma samma ställe.
Vad e detta?? vad gör man åt det??

MVH
Johannes

försökte ladda upp en fil men de blir så små att det framgår inte. =/

Lägg upp en bild så man kan se till att börja med. Du kanske har ett konto på Flickr, photobucket eller något annat web-album? Om inte är det lätt att fixa. Fotosidan har en mycket märklig inställning till bilder för att vara ett fotoforum...

Sannolikt är det pixlarna som har lagt av i den linjen. Det kan gå att lämna in den på en verkstad, Nikon i Solna eller Lasses kameraservice, kontakta någon av dem.

Det är väl inte bara något så simpelt som ett hårstrå. Jag har haft ett penselhår från en dammborste som till och från synts i bild tills jag lyckades få bort det. Är strecket skarp är det nog som Rickard skriver, ett strå syns tydligast liksom damm vid små bländare.

ANNONS
Götaplatsens Foto