Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Live View på D3
- Trådstartare Zeiss
- Start datum
Torparfarsan
Avslutat medlemskap
Konsulterat bruksanvisningen? Om inte, varför inte göra det?
Zeiss
Aktiv medlem
För att den ser ut som en billig version av en tjock bibel?
En bra sak med Nikon är att man sällan behöver konsultera manualer (jämför med Canondelen av forumet där de flesta svar tyvärr liknar ditt), men jag gjorde det innan jag skapade tråden och såg att jag följde anvisningarna perfekt. Och hur svårt är det egentligen, det ska ju bara vara att vrida till LV och trycka ner avtryckaren helt, precis som jag beskrev i mitt första inlägg.
Kan tillägga att LV fungerade i affären.
En bra sak med Nikon är att man sällan behöver konsultera manualer (jämför med Canondelen av forumet där de flesta svar tyvärr liknar ditt), men jag gjorde det innan jag skapade tråden och såg att jag följde anvisningarna perfekt. Och hur svårt är det egentligen, det ska ju bara vara att vrida till LV och trycka ner avtryckaren helt, precis som jag beskrev i mitt första inlägg.
Mcnab
Aktiv medlem
Konsulterat bruksanvisningen? Om inte, varför inte göra det?
Hur vet du att han inte har läst igenom manualen?
Jag har läst min manual ett antal gånger, men det kommer tillfällen då jag inte hittar det jag söker.
Jag tycker att det är en utmärkt sida att få svar på frågor, och är det en fråga som av vissa uppfattas som dum så behöver den inte besvaras med ett hån eller besvaras alls.
När jag läser din profil så förstår jag inte varför du är inne på sidan, då du inte verkar ha mycket över för sidan.
Rätt kul att läsa i din profil om ordblindhet.
"Så fort det blir web-baserat verkat ordblindheten bli både total och akut"
Och själv har du skrivit "jag" 2 ggr?
"Utländska uttryck vill jag bara använda om det jag jag vill uttrycka inte går"
Men det verkar som att ifall man köper en för dyr kamera och inte kan med den så ska man inte ha hjälp?
Hade jag pengar över så hade jag köpt det bästa som går.......
Janne B
Aktiv medlem
För att den ser ut som en billig version av en tjock bibel?
Jag har visserligen en 300:a, men vill minnas att det finns två "lägen" i LV systemet. Ett som beskrives som stativläge och ett vanligt. Jag tror att ett av lägena gör att du först måste trycka på AE-ON knappen och sedan för att ta bilden på avtryckaren. Det andra läget vill jag minnas byggde på att du måste trycka två gånger på avtryckaren innan någonting händer. Sedan det där med bruksanvisningen som även i 300:ans fall är tjock. Et tips, använd registret och sök dig fram den vägen. Det finns oftast uppgifter på det man söker spridd lite här och där i manualen;-)
Mvh
JB
tettimul
Aktiv medlem
Hej, kom precis hem med min nya D3 och återställde inställningarna, men nu kan jag inte få igång Live View. Vrider jag ratten till LV fokuserar kameran som vanligt men trycker man ner avtryckaren händer inget!
Vad kan vara fel?
Allt kan vara fel eller ingenting. Live View på D300 funkar i alla fall så att första avtrycket aktiverar sökaren och sen får man hålla ner avtryckaren en liten stund så det klickar två gånger. Klickar det bara en gång händer ingenting bildmässigt.