Annons

Ljusstark vidvinkel.

Produkter
(logga in för att koppla)

joakim_hansson

Aktiv medlem
Är inne på att skaffa mig en riktigt ljusstark vidvinkel.
Fast optik.
En jag tittat på är Canon EF 24/1.4L USM.
Letat efter recensioner här på FS, men endast hittat en. Det jag är lite intresserad av är om det finns fler användare av detta objektiv, eller någon som haft ett som har lust att ge lite synpunkter på det.
Tanken är att det skall användas med en Canon 10D.
Är det värt priset? Billigare alternativ finns ju från andra tillverkare, kanske inte lika ljusstarka och skarpa - även konstruktionsmässigt lär ju canons glugg vara en fullträff enligt vad jag förstått.
Det är rätt mycket pengar det handlar om så lite synpunkter - negativa som positiva är intressanta. Synpunkter på priset, att det är högt undanbedes. Högt pris på den här typen av optik får man räkna med,
Synpunkter på bildkvalitet som levereras samt erfarenhet av hållbarheten på gluggen är däremot väldigt intressant.

Ahaa jaa det kan ju vara ett alternativ om den är bra optiskt. Var o provade en sigma, begagnad ville inte funka med min 10D. Men en ny kanske gör det :)
Ska kolla ditt test.

Ser helt ok ut, dock är jag ute efter ett objektiv som presterar riktigt bra vid nästan full bländaröppning. Sigman verkar ju vara lite si o sp beträffande skärpan ända upp till f4.
Intressant är den dock helt klart.

ANNONS
Götaplatsens Foto