Annons

Ljustarkt objektiv till Canon EOS 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

massemus

Avslutat medlemskap
Hejsan alla glada fotoentusiaster!!
Kan man få några tips om vilken plugg jag ska köpa till min 10D.. Jag fotar mkt motocross där det går undan, jag söker perfekta kort som alla andra.
Har idag ett Objektiv Canon 75-300 III USM, men det är inte så ljusstarkt..
Vad tycker ni som fotat lite längre än mig , Självklart som så många andra så begränsar plånboken lite grann, Det får inte kosta så mkt mer än 15000 kr ! F Ö R S L A G..

Snälla hjälp mig så jag slipper att få taskiga kort
Mvh: massemus

Ljusstarka objektiv är givetvis en möjlighet. Jag måste dock säga att jag är mycket nöjd med de låga brusnivåerna på min 10D. Sedan jag upptäckte brusreduceringsprogrammet "NeatImage" (kostar en dryg 5-hundring i proffsversionen) så kör jag själv en hel del med min EF 300/4 L på "fri hand", 800 eller 1600 ASA. Helt ok resultat !
Beror ju självfallet lite på ambitionsnivån men själv prioriterar jag objektivens skärpa mot ljusstyrkan (vilket också är hälsosamt för plånboken).

köp ett EF 70-200/2.8 L begagnat.. det kan du hitta under 15000:- eller ett äldre 80-200/2.8 ännu billigare och ruskigt bra kvalitet

Plåtar man ex. motorcross lär man ha >extremt< svårt att få perfekt skärpa med f2.8. f4-5.6 är nog att rekommendera, och då går det hur bra som helst med ett 70-200/4L. Det är ganska mycket som talar för den gluggen om man har en Canon Dxx eftersom alla ISO är användbara. Den har inte IS dock.

ANNONS
Götaplatsens Foto