Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lowe Pro objektiv väska?

Produkter
(logga in för att koppla)

foto totto

Aktiv medlem
Jag har en Lowe Pro Offroad väska som jag är jätte nöjd med. Problemet är att standard "objektivfickorna" är för små för att man ska få ned motljusskyddet till min 70-200/4. Är det någon som vet någon "objektivficka" i Lowe pros slip lock system där det skulle passa?

Jag har två st modell nr4.

http://www.lowepro.com/Products/Accessories/lens_cases/Lens_Case_4.aspx

De fungerar supert. Jag förvarar/fraktar bla ett 70-200 f/2,8L IS med motsljusskyddet på. Lite väl tajt kanske men det går. Ett 70-200 f/4 torde glida perfekt ned.

Det tråkiga är dock att det blir aningen sladdrigt med extraväskor på utsidan av säcken.

Jag har mina två (eller en beroende på behovet där och då) på varje sida av denna lenstrecker.
http://www.lowepro.com/Products/Backpacks/allWeather/Lens_Trekker_600_AW.aspx

MVH Niclas-

Storlek 3 räcker bra för ett 70-200/4 om motljusskyddet vänds, också med en 1.4x TC monterad.

/Daniel

Jo men det är väldans praktiskt att man kan ha motljusskyddet på. Jag hade inte orkat vrida på det varje gång själv.

Men såklart när man packar väskan lös i en större typ fjällsäck så tar den/de ju större plats..väger lite mer osvosv.

Det är bra produkter som man kan slita på länge!

MVH Niclas

Så en 3:a räcker bra? Är det någon som vet var man kan köpa en? Antingen i sthlm eller på nätet? Har inte hittat var man kan köpa själva väskorna!

Bla.. cyberphoto.com & scandinavianphoto.se

Ingen vitts att köpa större väskor än nödvändigt. Men kom ihåg att vara säker på att de är stora nog.

Kipt om de visar sig vara på gränsen.

MVH Niclas,

Ja det bästa är ju att kolla med det aktuella objektivet man skall förvara, såklart.

Det är på många sätt ett genialt tänkande detta med applicerbara väskor. Då kan man ha en lite nättare väska och ngr lösa väskor som man kan hänga på. Det gör att man kan slänga ngr objektiv ned i en annan väska och ta det viktigaste i tex handbagaget..

MVH Niclas,

Mm, jag trivs med det. Man kan anpassa väskan efter situationen. Om man dessutom ska packa ned väskan någon gång så är det skönt att kunna plocka isär den.

Tack för tipset om Kamera doktorn, ska kila förbi och kolla upp det!

ANNONS
Götaplatsens Foto