Annons

LowePro Orion Trekker II

Produkter
(logga in för att koppla)

aik_putte

Aktiv medlem
Är det någon här som har LowePro Orion Trekker II och kan säga hur djup den är och vad som är bra resp. dåligt med den? (visa gärna med egna bilder också :))

Vet någon nån butik i Stockholm som är återförsäljare till LowePro så att man kan åka dit och testa olika kameraryggsäckar?

Har nyligen köpt en Orion Trekker II (köpt via Webhallen). Tyvärr har jag ännu inte haft tid att på allvar prova ryggsäken, dvs ute i fält, men min första uppfattning av väskan är positivt. Bra och genomtänkt, dessutom skön att ha på ryggen (det lilla jag provat). Vad jag direkt saknar är avsaknaden av "stativfäste", men det ska säkert gå att ordna med lite trixande och uppfinningsrikedom. :)

Vad gäller djupet så är ju ryggsäcken uppdelad i två segment. Den nederasta, med plats för kameran och objektiv, är väldigt snarlikt de mindra axelväskorna. Överdelen, med plats för övrig utrustning, är väl inte jättestor men du får gott och väl ner lite mat, en extra tröja och termos. I det stora hela är ryggsäcken "normalstor" och väl jämförbar med "vanliga" ryggsäckar av typ Everets som säljs i sportbutiker.

Lycka till med köpet! (Jag hade inte möjlighet att se den "live" innan jag köpte den men jag blev nöjd ändå och den uppfyllde väl mina förväntningar.)

ANNONS
Götaplatsens Foto