Annons

Lurad av expert?

Produkter
(logga in för att koppla)

SantaPola

Aktiv medlem
Jag köpte en Nikon D80 idag och objektivet som följde med var ett 18-55, ett likadant objektiv satt också på visningskameran i butiken så jag trodde först det var rätt. Men för en stund sedan kom jag att tänka på att när vi var på en annan expert butik idag. Där var det ett ett annat objektiv som att på kameran, och det såg mycket rejälare ut, men priset för den kameran och objektivet var samma som på expert butiken där jag köpte min.

Jag besökte olika sidor, blandannat nikons hemsida och upptäckte att 18-55 objektivet bara säljs som kit objektiv till D40:n. Till D80:n fanns det bara två kit objektiv, 18-70 eller 18-135. Jag tyckte det var jätteskumt, ska det verkligen vara så eller har expert lurat mig? Såg även på cyberphoto vilka nikon kameror 18-55 objektivet passade på. D80:n var konstigt nog inte uppräknad bland dessa.
 
Du är inte lurad. Objektivet passar till din D80. Handlarna kan sätta ihop egna paktet där de väljer vilka delar som skall ingå.

Var glad för att du köpt en bra kamera i stället. ;)
 
Jag skulle kolla upp detta mer nogrannt. Expert är den största skitbutiken som funnits. I vilket stad jag än varit i så har personalen inte kunnat någonting när man frågat.. och ifall man säger "nej, såhär fungerar det" så tror de sig veta mer.. usch och fy!

Expert är INTE vad de heter tyvärr.
 
Danlo skrev:
Jag skulle kolla upp detta mer nogrannt. Expert är den största skitbutiken som funnits. I vilket stad jag än varit i så har personalen inte kunnat någonting när man frågat.. och ifall man säger "nej, såhär fungerar det" så tror de sig veta mer.. usch och fy!

Expert är INTE vad de heter tyvärr.
Expert på att ta mer betalt är det.
 
Jag antar att du har öppet köp hos Expert? Lämna tillbaka kameran och objektivet och gå och köp det kitet med 18-70 till samma pris istället, det är uppenbart att det är ett mycket bättre köp.
 
gsol skrev:
Jag antar att du har öppet köp hos Expert? Lämna tillbaka kameran och objektivet och gå och köp det kitet med 18-70 till samma pris istället, det är uppenbart att det är ett mycket bättre köp.
Men kameran är troligen uppackad det är omöjligt att int röra en ny kamera. och då gäller väl int öppet köp?
 
Danlo skrev:
Jag skulle kolla upp detta mer nogrannt. Expert är den största skitbutiken som funnits. I vilket stad jag än varit i så har personalen inte kunnat någonting när man frågat.. och ifall man säger "nej, såhär fungerar det" så tror de sig veta mer.. usch och fy!

Expert är INTE vad de heter tyvärr.
hej och hå, här dissar vi friskt.

Jag är ganska säker på att det finns massvis av Expertbutiker runt om i landet som är helt ok. Bland annat fick jag ypperlig service på Expert i Borås när jag klämde på en D300 för någon vecka sedan.
 
Jo, det är öppet köp, vi frågade i butiken och hon sa att det är öppet köp i 30 dagar. Var man inte nöjd skulle man få lämna igen den, men då skulle den vara i nytt skick utan repor och alla tillbehör skulle finnas kvar.

Men jag har faktiskt inte öppnat förpackningarna, bara kameraväskan. Ska lämna tillbaka imorgon och köpa den på den andra butiken istället där jag är ganska säker på att det var ett annat bättre objektiv som följde med. För visst är det objektivet som sitter på visningskameran som följer med?

Om det dessvärre skulle vara så att objektivet som sitter på visningskameran inte är det som skulle följa med så gör det väl inget, jag får bara närmare till expertbutiken:) Bor bara ca 500 m ifrån den och den andra ligger ca 6 km bort.
Jag tycker det är konstigt att de inte sammarbetar med varandra, jag menar, expert som expert?
 
SantaPola skrev:
Men jag har faktiskt inte öppnat förpackningarna, bara kameraväskan. Ska lämna tillbaka imorgon och köpa den på den andra butiken istället där jag är ganska säker på att det var ett annat bättre objektiv som följde med. För visst är det objektivet som sitter på visningskameran som följer med?
Det är verkligen skälvbeherskning. Än är det int försent att byta till den röda sidan xD.
 
Tror också att man skall ´hålla i hatten´ lite innan man sågar Expert totalt, förvisso priser som man inte ´ramlar baklänges av´ av rätt orsak alla gånger men kompetens finns nog i en hel del av i många av deras butiker...har själv mött många mycket duktiga försäljare bakom deras diskar.

Som sagt, det dissas friskt.....och nej, jag jobbar inte på Expert.
/Björn
 
Robin Gyllander skrev:
Det är verkligen skälvbeherskning. Än är det int försent att byta till den röda sidan xD.

Haha, du försöker alltså få mig att välja en Canon istället. Min kompis fick en Canon 400D i julklapp och vill att jag också ska välja Canon. Men tyvärr känns greppet för litet, men jag ska aldrig säga aldrig, vi får väl se vad som händer.
Har du några argumetationer om varför jag ska välja Canon istället för Nikon?
 
SantaPola skrev:
Haha, du försöker alltså få mig att välja en Canon istället. Min kompis fick en Canon 400D i julklapp och vill att jag också ska välja Canon. Men tyvärr känns greppet för litet, men jag ska aldrig säga aldrig, vi får väl se vad som händer.
Har du några argumetationer om varför jag ska välja Canon istället för Nikon?
För att alla sportfotografer emmigrerade til canon under tidigt 90-tal. NI kan låna gluggar av varandra. Ni kan fortfarande vara vänner. De flesta pressfotografer har canon. Och det viktigaste av allt nikon har inga l gluggar.
Tyvärr har jag inga vettigare förslag men välj inte den gula sidan.........
 
Robin Gyllander skrev:
Men kameran är troligen uppackad det är omöjligt att int röra en ny kamera. och då gäller väl int öppet köp?

Alla butiker har väl lite olika regler för öppet köp, men på många stället (i synnerhet större kedjor) brukar man få plocka upp och prova grejerna och ändå få returnera om allt är i nyskick och alla tillbehör, plastpåsar etc. finns kvar.
 
SantaPola skrev:
Jag köpte en Nikon D80 idag och objektivet som följde med var ett 18-55, ett likadant objektiv satt också på visningskameran i butiken så jag trodde först det var rätt. Men för en stund sedan kom jag att tänka på att när vi var på en annan expert butik idag. Där var det ett ett annat objektiv som att på kameran, och det såg mycket rejälare ut, men priset för den kameran och objektivet var samma som på expert butiken där jag köpte min.

Jag besökte olika sidor, blandannat nikons hemsida och upptäckte att 18-55 objektivet bara säljs som kit objektiv till D40:n. Till D80:n fanns det bara två kit objektiv, 18-70 eller 18-135. Jag tyckte det var jätteskumt, ska det verkligen vara så eller har expert lurat mig? Såg även på cyberphoto vilka nikon kameror 18-55 objektivet passade på. D80:n var konstigt nog inte uppräknad bland dessa.

18-55 brukar inte komma med D80, det är ett för enkelt objektiv för en så bra kamera. Kitobjektivet ska vara åtminstone 18-70. Klaga.
 
Robin. Nu måste jag vakta mig eftersom jag blir irriterad på varje ditt inlägg:

”… Men kameran är troligen uppackad …” Spekulation.

”… det är omöjligt att int[e] röra en ny kamera …” Varför skulle det vara omöjligt? Förklara!

”… och då gäller väl int[e] öppet köp?” Kanske, kanske inte. Vem vet? Butiken, kanske.

Vilken nytta anser du att Sara har av ditt inlägg. Vad är din avsikt?

”… skälvbeherskning …” Jag miste också självbehärskningen, därav detta inlägg. Ber om ursäkt.
 
HåGe skrev:
Robin. Nu måste jag vakta mig eftersom jag blir irriterad på varje ditt inlägg:

”… Men kameran är troligen uppackad …” Spekulation.

”… det är omöjligt att int[e] röra en ny kamera …” Varför skulle det vara omöjligt? Förklara!

”… och då gäller väl int[e] öppet köp?” Kanske, kanske inte. Vem vet? Butiken, kanske.

Vilken nytta anser du att Sara har av ditt inlägg. Vad är din avsikt?

”… skälvbeherskning …” Jag miste också självbehärskningen, därav detta inlägg. Ber om ursäkt.
När jag fick hem min 30D satt jag i en timme och kollade på laddaren för att inte miste en sekund.
Jag skulle aldrig kunna hålla mig om jag köpte en kamera och vänta en dag.
Jag trodde det var normalt att testa sin nya kamera första dan.
 
Robin Gyllander skrev:
För att alla sportfotografer emmigrerade til canon under tidigt 90-tal. NI kan låna gluggar av varandra. Ni kan fortfarande vara vänner. De flesta pressfotografer har canon. Och det viktigaste av allt nikon har inga l gluggar.
Tyvärr har jag inga vettigare förslag men välj inte den gula sidan.........

Nej, som sagt...några vettiga förslag hade du inte *s*

Låt nu Sara välja sin kamera utan mupp-argument...om hon nu skall bli pressfotograf redan imorgon och endast har Canon-polare...så visst...Canon gör också bra kameror.

/Björn
 
SantaPola skrev:
Haha, du försöker alltså få mig att välja en Canon istället. Min kompis fick en Canon 400D i julklapp och vill att jag också ska välja Canon. Men tyvärr känns greppet för litet, men jag ska aldrig säga aldrig, vi får väl se vad som händer.
Har du några argumetationer om varför jag ska välja Canon istället för Nikon?

Välj det system dina kompisar har om det är Canon eller Nikon!

Det är enligt mig det bästa argumentet för att välja bland de två om man är amatör. Bra gluggar kostar och då kan man ju köpa det den andra inte har och så iväg och fota ihop :)
 
ANNONS