Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Många RAW samtidigt..

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Jag har ett önskemål om att kunna ta upp ex 5-6 bilder som ser i stort sett likadana ut, ljus och färgmässigt i CR. Sedan vill jag kunna redigera alla samtidigt. Jag vill kunna läga på samma brusreducering, samma bw konv. kontrast/ljus på alla så att jag enkelt kan använda dom som ett bildspel med samma känsla.

Sedan vill jag förstås kunna göra förändringar i vissa av dom, ex vinjettering, beskär osv

Öppna alla bilder i ACR, välj "Select All" (ovanför tumnaglarna) och sedan "Synchronize ..." Välj sedan vad du vill synca.

Detta gäller om du har redigerat en bild och vill att de övriga bilder ska få samma "behandling". Annars är det bara att markera alla och dra i spakarna.

Ytterligare ett alternativ är att du markerar alla (select all) och helt enkelt gör dina justeringar - samtidigt i alla bildfiler! Sedan kan du fortsätta, som du ville, genom att markera enstaka bilder och beskära m.m.

ANNONS
Götaplatsens Foto