Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Mörka utskrifter

Produkter
(logga in för att koppla)

Allin

Aktiv medlem
Jag köpte en fotoskrivare, Epson R200, i våras och då tyckte jag den skrev ut ok, men efter bläckpatronbyte, alla patroner, så blir utskrifterna alldeles för mörka. På datorskärmen ser de bra ut men vid utskrift är de myket mörkare.
Vad göra? Har någon annan samma problem?
Gunilla

Originalpatroner och samma papper

Ursäkta att jag dröjt med svaret. Vad jag vet så har jag köpt färgpatroner som ska vara till skrivaren och samma papper har jag använt. Gunilla

Ny drivrutin

Om du installerat Windows servicepack kan det blivit en konflikt som ger mörka utskrifter. Leta reda på senaste drivrutinen på Epsons sida och ladda ner den istället. Om du är osäker, ring deras support så får du besked om vilken drivrutin som är den rätta.

Re: Ny drivrutin

frostahill skrev:
Om du installerat Windows servicepack kan det blivit en konflikt som ger mörka utskrifter. Leta reda på senaste drivrutinen på Epsons sida och ladda ner den istället. Om du är osäker, ring deras support så får du besked om vilken drivrutin som är den rätta.
Tack Lars-Erik! Jag ska pröva detta. Gunilla

ANNONS
Götaplatsens Foto