Annons

Samma bild blir helt olika i utskrift

Produkter
(logga in för att koppla)

Jaukah

Medlem
Gjorde en förstoring i början av månaden och sen ser jag att träd blivit dubbel och träd jag grönare upp i photoshop blev för gröna.

Så ändrade jag det så det såg bra ut på datorskärmen. Bilderna såg identiska ut när det kommer till kontrast och ljushet men färgerna blev lite mer höstlika på träden och jag tyckte det såg ut som motivet ser ut i verkligheten.


Men när företaget skrev ut den andra bilden så blir den väldigt mörk och kontrastrik och dessutom fick den lite grönstick i sig över hela bilden.
Så pass dåligt så jag var tvungen att gå tillbaka och säga jag inte blev nöjd och företaget såg ju också något blev fel.


Så nu var jag där en tredje gång då dom skrivit ut den en tredje gång men bilden såg i princip lika mörk och dålig ut som innan.

Vad är felet?
På datorn ser bilderna identiska ut men bara första utskriften blev bra.
Jag har inte ändrat kontrast eller färg vad jag minns men enligt företaget så var histogrammet väldigt olika trots det är ungefär samma bild.

Bifogar bild så kan ni se hur väldigt olika dom blev.
Den ljusa är första utskriften som blev bra men den mörka är den som blev dålig.
 

Bilagor

  • thumbnail_IMG_20221221_105910_970.jpg
    thumbnail_IMG_20221221_105910_970.jpg
    149.6 KB · Visningar: 110
Hej.
Om du bifogar de två bilder som du skickade för utskrift så underlättar det granskningen och eventuella slutsatser.
 
Jag bifogade bilden när de två fotona ligger brevid varandra. Ser du inte det eller är det bara jag som ser?

Hej.
jo jag kan se ditt foto av de båda utskrifterna.
Syftade mera på de själva filerna som du skickade in för utskrift. Med tillgång till dem så kan det finnas en bättre möjlighet att komma närmare en förklaring.
 
Hej.
jo jag kan se ditt foto av de båda utskrifterna.
Syftade mera på de själva filerna som du skickade in för utskrift. Med tillgång till dem så kan det finnas en bättre möjlighet att komma närmare en förklaring.
Aha okej.


Här är första bilden som jag var väldigt nöjd med i utskrift:


Här är andra bilden som blev väldigt mörk i utskrift och som jag inte blev nöjd med.
Har ändrat färgen på träden i mitten av bilden och förminskat några träd samt skärpt upp bilden.

Den är 4 mb större faktiskt men det kanske beror på att jag klistrat in träd i photoshop?
:
 
Tack för bilderna.
Tyvärr så tvättar och behandlar imgur dem så det finns tyvärr ingen metadata eller kvalitet att analysera.
Har du möjlighet att dela dem som .zip eller utan nedskalning etc?
 
ANNONS