Annons

Mörkt hår till blont i PS

Produkter
(logga in för att koppla)

timofej

Aktiv medlem
Hittar inget bra verktyg i PS för att ändra brunt hår till blont. Finns det något tricks för det? Kan ganska enkelt ändra till alla andra färgnyanser men hur går det till att förvandla personen till en blondin?

Tack för ditt svar, Janne!

Synd att det var svårare än jag trodde. Att ändra hårfärg är inte så svårt annars. Vilka verktyg använder du för att blondera? I grova drag alltså.

timofej skrev:
Tack för ditt svar, Janne!

Att ändra hårfärg är inte så svårt annars.

Ska du göra det snyggt är det pilligt, kanske inte så svårt men du måste göra en mask för att avgränsa håret, annars blir det inte riktigt bra enligt min mening!

Janne H skrev:
Ska du göra det snyggt är det pilligt, kanske inte så svårt men du måste göra en mask för att avgränsa håret, annars blir det inte riktigt bra enligt min mening!

Jo visst är det pilligt att maska ut håret. Beror också lite på diverse faktorer.

Jag undrar fortfarande vilka verktyg och blandarlägen du använder efter du maskat ut håret.

timofej skrev:
Jo visst är det pilligt att maska ut håret. Beror också lite på diverse faktorer.

Jag undrar fortfarande vilka verktyg och blandarlägen du använder efter du maskat ut håret.

Kurvor, nyans mättnad, selektiv färg, blanda kanaler mfl.

ANNONS
Götaplatsens Foto