Annons

Mac eller PC?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kör du Mac eller PC?

  • Mac

    Röster: 355 24.3%
  • PC

    Röster: 886 60.8%
  • Mac, vill köra PC

    Röster: 6 0.4%
  • PC, vill köra Mac

    Röster: 211 14.5%

  • Totala väljare
    1,458

Frehar

Avslutat medlemskap
Eller så kan man köra MS Vista på sin Intel Mac utan att behöva göra något olagligt, för det ska inte vara några problem att dualboota OSX & Vista på samma burk...
 
Jag bytte till mac i höstas (Powerbook G4 15") och det som slog mig var hur allting bara funkade! En krasch har jag haft hittills och det var när jag via firewireporten anslöt en fat32-formaterad hårddisk...
 

Frehar

Avslutat medlemskap
Men sedan när finns Adobe CS till linux?? Gimp kan säkert bli något, dock så lär det ta ett gäng år innan man en kan kalla det för ett alternativ till Photoshop.. Och sedan tror inte att min morsa skulle greja Linux, så att säga att det är lika lätt som OSX är inte helt sant..
 

Heberg

Aktiv medlem
Har aldrig använt Photoshop. GIMP duger till det mesta jag behöver. Tycker det är lite väl mycket "fuskkommando" i PS ;-)

Min 9-åring använder Linuxpartitionen ofta. Ett klick på en ikon ger Blender3D. Ett annat klick på en annan ikon ger webbläsaren. Ett annat mailen osv.

Mao en vanesak vilket OS man använder :)
 

Ascona75

Aktiv medlem
PC (I´m loving it lol)

Har även suttit vid Mac i lite mer än ett halvår i skolan och om det bara vore en vanes sak så borde man ju vant sig nu...men nope...så jag tycker fortfarande inte att Mac är användarvänlig ha ha.
Ända anledningen till att jag funderar på att köpa en Mac med är att Final Cut Pro inte finns till PC : (


Mv.
 

mathshusander

Avslutat medlemskap
Körde Mac när jag jobbade på tidningen, oerhört irreterande med bara en musknapp, allra hellst i Photoshop där man kommer åt många menyer med högerklick. Kanske funkar i mac med, men jag löste det aldrig. Sen är Mac svindyra plus att man inte kan köra vissa roliga program i Mac. Att ha Mac känns som att köra en liite säkrare bil, men man kan bara köra på 10% av vägarna!
 

Frehar

Avslutat medlemskap
Var det 1992 eller? Du verkar verkligen någon direkt koll på Apples datorer! Ang musen så kanske du borde testat byta till en annan mus, de flesta funkar, alt apples egna mighty: http://store.apple.com/se/product/MB111ZM/A?fnode=home/shop_mac/mac_accessories/mice_keyboards&mco=MjU1Nzc3
Att Apple är dyrare, stämmer inte alltid, det man kan säga är att dom inte släpper billiga budget maskiner. Och när tex MacPro kom ut på marknaden så var den över 20 000:- billigare än en motsvarande dell, så läs på lite innan du börjar sprida lögner.

Vilka roliga program funkar inte, eller saknar motsvarighet till Apple?
 
Senast ändrad:

hellboy

Aktiv medlem
Jag är inbiten PC snubbe från start och byggt ett flertal PC datorer men bytte över till Mac för ett par år sedan. Och helt plötsligt funkar allt och strultiden är verkligen minimerad. Framförallt om man jobbar med stora applikationer finns det inget val egentligen då Vista och andra PC OS inte släpper det virtuella minnet. Man måste starta om datorn.

Jag kommer ALDRIG att köra PC igen.

För dom som irriterar er över en musknapp. Koppla in en PC mus istället då. Funkar guldfisk.

//J
 

iBoat

Aktiv medlem
RavingBear skrev:
Kör PC då jag spelar mycket spel och jag har provat Photoshop ihop med mac engång... nee tack det var otäckt.
Från början fanns Photoshop enbart till Mac. Det dröjde till version 3 (om jag minns rätt) innan det kom en Windows version.

Hela världens reklambyråer, pre-press företag och tryckerier kör Mac, och det har vi gjort sedan slutet av 80-talet.

Så visst går det att köra Photoshop...
 
ANNONS