Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
MAC utskriftsproblem - postscript?
- Trådstartare pl2se
- Start datum
Chrillespix
Aktiv medlem
Är det en EPS-bild som du skriver ut?
Då kanske den eventuellt har friläggningar som ligger som banor i bilden.
Detta kan framkalla varningsmeddelandet.
Angående färgerna, kolla vilket färgläge bilden ligger i: CMYK eller RGB.
Du får olika resultat ut med de olika färgrymderna.
Då kanske den eventuellt har friläggningar som ligger som banor i bilden.
Detta kan framkalla varningsmeddelandet.
Angående färgerna, kolla vilket färgläge bilden ligger i: CMYK eller RGB.
Du får olika resultat ut med de olika färgrymderna.
Chrillespix
Aktiv medlem
Jo, men vet du att den inte innehåller någon urklippsbana?Nix, det är en vanlig TIFF fil.
Vilken färgrymd är bilden? CMYK eller RGB?
Har du skrivit ut bilden tidigare?
edsjo
Aktiv medlem
Jag tror knappast att problemet är att viss postscript-information ignoreras. Jag får alltid det meddelandet när jag skriver ut på min Epson R800 från Photoshop CS. Jag tror snarare att du har problem med färginställningarna (jag antar att det är färgerna som inte blir bra). Jag brukar använda 'Print with preview' i PS och där välja utskriftsprofil för den skrivare och papper jag har. Sedan måste man i Epsons utskriftpanel ställa in att den inte ska göra någon färghantering själv, annars får du dubbel färghantering med mycket dåligt resultat.
Alternativt ställer du i 'Print with preview' in att utskriftsprofilen ska vara 'Same as source' och sedan låta Epsons drivrutin sköta färghanteringen. Det ger dock inte lika bra resultat (i vart fall inte om du istället har bra färgprofiler för din skrivare/papper).
Alternativt ställer du i 'Print with preview' in att utskriftsprofilen ska vara 'Same as source' och sedan låta Epsons drivrutin sköta färghanteringen. Det ger dock inte lika bra resultat (i vart fall inte om du istället har bra färgprofiler för din skrivare/papper).
Magnus Petersson
Aktiv medlem
Problem med postscript
Någon som har erfarenhet av problemet med varning för postscript som diskuterats tidigare. Verkar inte som om någon lösning uppdagades...
Jag försöker skriva ut på en Epson Stylus Photo R2400 från photoshop i en Mac Pro.
Felmeddelande dyker upp:
"Some PostScript specific print settings (interpolation, calibration, encoding) will be ignored since you are printing to a non -PostScript printer."
Jag har gjort precis som Joakim
...Det går bra att skriva ut från min PC..
Någon som har erfarenhet av problemet med varning för postscript som diskuterats tidigare. Verkar inte som om någon lösning uppdagades...
Jag försöker skriva ut på en Epson Stylus Photo R2400 från photoshop i en Mac Pro.
Felmeddelande dyker upp:
"Some PostScript specific print settings (interpolation, calibration, encoding) will be ignored since you are printing to a non -PostScript printer."
Jag har gjort precis som Joakim
...Det går bra att skriva ut från min PC..
stefohl
Aktiv medlem
Re: Problem med postscript
Stefan
Klicka bara OK och gå vidare. Eftersom du antagligen inte använder någon form av PostScript relaterad funktion är det bara att ignorera detta meddelande. Om färgerna ser fel ut har det absolut inget med detta att göra.Magnus Petersson skrev:
Felmeddelande dyker upp:
Stefan