Annons

MacBook släppt!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo, och det är en ruskigt snabb dator för pengarna. Den billigaste går på under 11.000 och har dubbla processorkärnor. Vet inte om man hittar en lika bra PC till det priset.

Vickeee skrev:
Gå tillbaka till Mac borde du gjort såfort OSX kom ut, för sedan den dagen så har Mac varit överlägset!

Tja, lite tveksamt faktiskt, pris-prestanda-förhållandet har nog ändå varit till PCns fördel tidigare. Jämför PowerBook:en med bärbara PC för något år sedan t.ex. Men numera är det nog tvärtom. (Eller så har jag helt enkelt inte följt med i PC-priserna så bra!)

johnniedunberg skrev:
Tja, lite tveksamt faktiskt, pris-prestanda-förhållandet har nog ändå varit till PCns fördel tidigare. Jämför PowerBook:en med bärbara PC för något år sedan t.ex. Men numera är det nog tvärtom. (Eller så har jag helt enkelt inte följt med i PC-priserna så bra!)

Pris-prestanda-förhållandet kanske inte har varit det bästa, men jag menar att OSX systemet är riktigt, riktigt mycket bättre än allt annat!

Synd att den ersätter BÅDE iBook och Powerbook 12". Jag som hade hoppats på en 13" Wide MacBook Pro också... :(

Snabelvarg skrev:
Jag skulle aldrig öppnat min stora trut:)

Pc /vs/ Mac

Jag lägger ner! Jag märkte inte ens att jag drogs ned i skyttegraven. PC är också jättebra! =) På sitt sätt. Jag menar, vilka kalkylblad man kan göra på en PC! =) Och grå, skrovlig plast kan förgylla vilket vardagsrum som helst. För att inte tala om hur trevligt det kan vara med virus och virusprogram, en hel liten vetenskap i sig! =) *hukar*

Vickeee skrev:
Pris-prestanda-förhållandet kanske inte har varit det bästa, men jag menar att OSX systemet är riktigt, riktigt mycket bättre än allt annat!

Både ja och nej. Jag har använt Mac sedan 98 yrkesmässigt och kör Windows hemma. Macen hänger sig ett par ggr i veckan medan min PC med XP nästan aldrig.. Men jag skulle inte vilja byta min jobb Mac mot en PC ändå :)

Oooops, någon PC/Mac diskussion vill vi inte ha!
Så, inget annat än nya MacBook i denna tråd. Så slipper vi bråk ^^

Ett litet aber..

är naturligtvis att nuvarande version av Photoshop inte är anpassad för Intel-processorn. Fungerar men går långsammare än med G5..

Adobes besked är att man inte kommer att uppdatera CS2, utan vi får vänta till nästa programversion. När den kommer vill man inte säga, men "vi brukar uppdatera våra viktiga produkter var 18 - 24 månad" ..

Se http://www.adobe.com/products/pdfs/intelmacsupport.pdf

Re: Ett litet aber..

lenelg skrev:
är naturligtvis att nuvarande version av Photoshop inte är anpassad för Intel-processorn. Fungerar men går långsammare än med G5..

Adobes besked är att man inte kommer att uppdatera CS2, utan vi får vänta till nästa programversion. När den kommer vill man inte säga, men "vi brukar uppdatera våra viktiga produkter var 18 - 24 månad" ..

Se http://www.adobe.com/products/pdfs/intelmacsupport.pdf
Vilket borde bli Våren 2007 vad jag har hört.

Ser riktigt lovande ut den nya MacBooken, inte utan att det kliar i plånboken :) Men om Photoshop Cs3 inte kommer förräns om ett år.. :( , så är ju frågan om det inte blir o vänta med köp ändå, jag menar, på ett år lär det väl ske en viss utveckling på MacBooken till det bättre? köper jag nu får jag ju ändå vänta tills PS funkar som det skall..

/J

Johan Ahlbom skrev:
Ser riktigt lovande ut den nya MacBooken, inte utan att det kliar i plånboken :) Men om Photoshop Cs3 inte kommer förräns om ett år.. :( , så är ju frågan om det inte blir o vänta med köp ändå, jag menar, på ett år lär det väl ske en viss utveckling på MacBooken till det bättre? köper jag nu får jag ju ändå vänta tills PS funkar som det skall..

/J

Så resonerar jag med. Bättre att dras med sin gamla Mac tills PS CS3 kommer. Då slipper man dessutom lite barnsjukdommar på de nya Macarna. Nu är det väl bara PowerMac:arna som ska bytas ut? Har läst rykten på 99mac.se om en värsting med totalt 8 (!) processorkärnor.

Scratchen skrev:
Synd att den ersätter BÅDE iBook och Powerbook 12". Jag som hade hoppats på en 13" Wide MacBook Pro också... :(

Enig!

Den kanske fungerar dirket utan pyssel med (typ 17/19/24tum) extern skärm också, eller är det dumt att anta? Ngn som kan se i specifikationerna? Jag hittar aldrig sånt när jag söker..

MVH Niclas,

ANNONS
Götaplatsens Foto