Prova det här.
Gå in på comhem/mina sidor och begär ett nytt lösenord.
Öppna mail, Lägg till konto...
Fyll i namn, vald epostadress och ditt nya lösenord.
Klick på logga in
Du möts av en ny ruta med den röda texten "Kan inte verifiera..."
Byt ut användarnamn från mailadressen till e31234 (ditt kontonummer).
Klicka på Logga in.
Nu till det märkliga – det fungerar inte. Samma felmeddelande i rött.
Välj då Nästa – det fungerar!
Och ja, det står IMAP. Kan inte förstå hur man någonsin vill välja POP. Speciellt inte när du har både mobil och dator. Varför står bl.a.
här.
Och då är följande replik: -Men Comhem erbjuder endast 100MB, så jag måste använda POP!
-Ja hos Comhem. Därför skall man inte använda Comhems mail. Finns gratis mailtjänster som erbjuder betydligt bättre villkor och tjänster än Comhem. Comhems mail ligger i nivå med vad som fanns hos mailleverantörerna för 15år sedan.
Dessutom "binder" du dig till Comhem, vad händer den dag du byter till en annan leverantör av bredband? Bättre är att använda en mailadress som inte är kopplad till din leverantör av bredband. Att använda sig av en mailadress från Comhem är som att ta ett telefonnummer som endast fungerar hos en viss hyresvärd.