Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Makroobjektiv till Nikon
- Trådstartare Foto-Berg
- Start datum
dumbo
Aktiv medlem
Beror på om du tänkt använda det till annat än makro åxå, för då kanske du vill ha autofokus, bortsett från det kan du välja nästan vad som helst, för i stort sett alla makroobjektiv är bra.
Tamron 90/2.8 är en klassiker i sammanhanget och de senare versionerna ger AF på en D3000.
Något dyrare är Nikons egen 85/3.5 och Sigma 150/2.8 som åxå ger AF.
Utan AF finns Tokina 100/2.8, Sigma 50/2.8, Sigma 105/2.8...
kan du tänka dig att leva även utan ljusmätning finns det äldre manuella objektiv åxå...
Det finns en del drös trådar som du åxå kan kolla i, för mer tips, men jag skulle nog kollat på Tamron 90 i dittställe...
Tamron 90/2.8 är en klassiker i sammanhanget och de senare versionerna ger AF på en D3000.
Något dyrare är Nikons egen 85/3.5 och Sigma 150/2.8 som åxå ger AF.
Utan AF finns Tokina 100/2.8, Sigma 50/2.8, Sigma 105/2.8...
kan du tänka dig att leva även utan ljusmätning finns det äldre manuella objektiv åxå...
Det finns en del drös trådar som du åxå kan kolla i, för mer tips, men jag skulle nog kollat på Tamron 90 i dittställe...
Jamespkulle
Aktiv medlem
Tokina
jag kan rek Tokina 100 2.8D Af Atx pro.....Ett kanon otik Som slår både sigma ocg tamron......Jag testade alla tre och det blir utan tvekan tokina .......Dom ligger ca i samma pris klass...........och det är mkt gediget
jag kan rek Tokina 100 2.8D Af Atx pro.....Ett kanon otik Som slår både sigma ocg tamron......Jag testade alla tre och det blir utan tvekan tokina .......Dom ligger ca i samma pris klass...........och det är mkt gediget