Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mappar i D50

Produkter
(logga in för att koppla)

Flugpappret

Aktiv medlem
Hej!

Nu är det såhär att jag ska köpa en Nikon D50, men det är ju inte säkert att det bara är jag som kommer glo på bilderna jag har tagit.. Så jag undrar om man kan välja i vilken mapp bilderna ska hamna i. För om man går på stranden och ser en snygg topless-tjej så vill man ju inte att resten av familjen ska se den..

Så jag vill ha möjligheten att kunna ha 2st filer som jag kan lägg bilderna i.. Dvs 1st Bild-fil och en Privat-fil.. Är det märjligt att göra det på en D50?

/Mvh Anton

Är det inte lättare att sortera i datorn senare?

Fast det hadde förstås varit väldigt kul med en automatisk mapp-sortering efter motiv, typ en för äldre släktingar och en annan för sexiga brudar!

Edit: Vet inte hur D50 funkar med mappar, men om det går att välja så måste det ju också gå fort, annars missar du ju bilden.
På min kamera så får man bläddra i en massa menyer för att byta mapp.

Allternativet är väll att dra nån lång historia om "Se så fint ljuset framhäver hennes kroppslinjer, det här är konst..." när du får frågan "Men VAD har du tagit för bilder?!".

Senast ändrad:
Jo, Man kan ju ha musik i olika mappar på Mp3 då borde man ju kunna lägga in bilder på Olika mappar..

/Mvh Anton

hahahahaha dagens! XD

till saken.. jag vet inte riktigt hur D50 funkar men på min D1x är det möjligt att välja mapp.. kan hända att det går på D50 men man vet aldrig.. har ingen D50 här just nu så ja kan inte kolla heller

Kompå en annan sak, det enklaste är väll att byta minneskort. Typ ha ett för vanliga familje-bilder och ett för "natur-studier".

Ska köpa den från Cyberphoto.se (Med värdepaket.) Jag skulle egentligen haft 1st 4gb men det kanske är bättre med 2st 2gb?

/Mvh Klos

Det är defintivt bättre med 2 x 2 GB såvitt jag vet så gillar inte D50 större än 2GB

ANNONS
Götaplatsens Foto