Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mellanringar

Produkter
(logga in för att koppla)

D.S.

Aktiv medlem
Funderar på att köpa mellanringar till EOS 300D men vet inte om det blir bättre om man köper org. eller ngn kopia. Nån som vet? Kan man köpa beg utan att "prova"? Tacksam för tips o råd.
mvh Danne

När det gäller mellanringar så är det nog inte så mycket som skiljer orginal från andra märken. Själv skulle jag köpa den billigaste kunde hitta.

Litar du på säljaren och du vet att de fungerar till din kamera är det ingen fara att köpa utan att först ha provat dessa. Har själv aldrig haft några problem att köpa begagnat gnm endast telefonkontakt.

Köpte själv ett set om 3 mellanringar till min Nikon F4. De var gamla manuella mellanringar (märke Kenko), och byggkvaliteten var väl så där, men de har fungerat utan problem. Priset var 150 kr.

Det fungerar utmärkt att använda mellanringar på ett makro objektiv. Använder själv mellanringar tillsammans med ett Tamron 90mm makro.

Tack för

svaren Thommy! Nu är det väl bara att gå ut på "köp o sälj" för att lägga ut en annons.

:) Danne

Hur många mm mellanringar har du? Hur mycket större avbildningsskala blir det? Det är ju inte SÅ långt mellan motiv och fronten på objektivet på skala 1:1 på tamronen.
Mest nyfiken. :)

Jag har den första modellen (tror jag) av Tamrons 90mm makro, och den har bara avbildning 1:2. Så det går att slänga på ganska många mellanringar, kommer inte riktigt i håg hur stor dom var - tre stora i alla fall :)

ANNONS
Götaplatsens Foto