Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Menysystemet på min EOS 300 har flippat

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonas Tobin

Medlem
Under en resa i höstas flippade menysystemet på min analoga EOS 300 ut. Vad jag vet utsattes inte kameran för någon stöt eller dyl. Helt plötsligt överensstämmde inte det på menyratten valda programet med det program som kameran använde. Tex ställer kameran in ISO-ändraren både när menyratten står på ISO och även på Landskapsvalet. Och AV och TV har helt bytt plats. Och avstängninsläget P finns har försvunnit så jag får vända på batterierna när jag inte ska använda kameran...

Någon som vet vad som hänt? Har inte lust o lägga massa pengar på reparation då jag ändå snart köper digitalt, men det är synd på en schysst kamera...

Med en sån där felbeskrivning har jag svårt att tänka mig något annat än ett rent elektronikfel, dvs. det är nog inget att göra något åt det. Köp en ny beggad kamera (snorbilligt idag) eller gå direkt på digitalt.

ANNONS
Götaplatsens Foto