Jag kan varmt rekommendera Olympus 8080. Har lekt med den och sett dess bildresultat. Den är lagom stor,greppvänlig och snuskigt bra bildkvalitet.
Såkklart att de flesta tycker 300D är bättre i alla avseenden, men du måste oxå förstå att de flesta av fotosidans medlemmar är prylbögar, och här infaller regeln "allt annat än bäst är skit".
Dvs om du hade frågat om vilken mellanformatare hade allat rekommenderat HASSELBLAD, även om det finns andra alternativ som är lika prisvärda.
Jag har en kollega i Sundsvall som använder 8080 till alla hans jobb. Såväl bröllop som porträtt och reklam. Kvaliteten är grymt bra och de förstoringar jag sett är minst lika bra (och ibland bättre) än de jag sett från Eos 300D eller Eos 10D.Har sett A2 och kan bara säga: WOW.
Även zoomomfånget är bra, dvs Linsen täcker de mesta områden. Och behöver man komma närmare eller längre bort så finns det extralinser att skruva på.
En annan fördel är att du slipper asa runt på en massa linser, för om man som jag äger en systemkamera så tycker man ofta att man ALDRIG har tillräckligt med linser/objektiv. Och detta växer man aldrig ifrån. Det blir dyrt i längden.
Oavsett vilket. Låt DU välja kamera för ditt eget behov. Uteslut inte det ena, bara för det andra rekommenderas.
Sköt oom dig och glad Sommar ///
NIKLAS