Annons

Microsoft tillkännager Surface Pro 4 och Surface Book

Produkter
(logga in för att koppla)
Tråkigt nog verkar inte Microsoft ha några planer på att sälja Surface Book i Sverige i nuläget.

http://feber.se/pc/art/336136/microsoft_har_inga_planer_att_/

Edit: Sen tycker jag det är konstigt att ingen annan än jag verkar vara intresserad de här produkterna. Tycker verkligen Fotosidan borde ta upp det här, precis som ni gör när Apple lanserar något. Är ingen fanboy åt nåt håll, använder både Apple-produkter och Microsoft-produkter.

Surface Book verkar vara en helt fantastisk ultraportabel dator som kan bli en tablet om man så vill. Tyvärr så lanseras den bara i USA, än så länge.

På IT-sajter skrivs det en hel del om den.

Surface Book verkar vara en helt fantastisk ultraportabel dator som kan bli en tablet om man så vill. Tyvärr så lanseras den bara i USA, än så länge.

På IT-sajter skrivs det en hel del om den.

Jag köpte en Dell XPS 13 som jag på det stora hela är väldigt nöjd med, men velade länge om jag skulle köpa en sån eller en Surface Pro 3. Nu tror jag att det får bli en sån här om/när den kommer till Sverige. Tycker den ser riktigt bra ut!

Jag har spanat in surface sedan surface pro 2 och sedan den kom sagt att det blir nästa dator när jag köper nytt. Surface pro 3 var ju en stor förbättring mot de tidigare versionerna och surface pro 4 är väll mer en spec uppdatering i stil med apple :)

Surface book ser helt grym ut och något jag verkligen är intresserad av, vi får se när förbeställningshypen har lagt sig och den släpps i Sverige vilka alternativ man kommer kunna få, om man kan konfigurera själv etc. Just nu i usa verkar det bara finnas förutbestämda modeller och vill man ha en modell med 16gb ram så är det en dyr variant 2700 dollar, dock har nog många förbeställningar redan gjort slut på de eventuellt billigare versionerna med 16gb ram.

I sverige kan man just nu bara förbeställa surface pro 4 men jag frågade i supporten där om surface book och han sa att "vi får se vad som händer i november", om vi har tur så kommer den innan jul men förr eller senare kommer den nog komma hit det är jag ganska säker på.

Lite kluven på suface pro mot surface book, båda är väldigt tilltalande dock är ju frågan om man verkligen behöver den dedikerade GPun. En pro med I7a, 16gb ram och 256gb hårddisk kostar nog inte så mycket mindre än en surface book med liknade prestanda och GPun (gissar 4000:- mindre eller något liknade).

Jag blev också sjukt sugen på en lumia tfn faktiskt. Det känns som om att ska man byta så är det bara byta hela vägen. Sitter själv nu med en apple uppsättning av dator/platta/tfn(jobb) samt min privata andriod lur. Har varit riktigt nöjd med min rMBP(mid 2012) inte lika nöjd med iPad och iPhone/android.

Jag ser för min egen del en övergång till suface/lumia som väldigt trolig när mina nuvarande grejer har gjort sitt (det är ingen brådska att byta än).Om det inte vore för lighroom/photoshop så skulle jag vara sugen på att prova att bara ha en lumia med dockan till skärm/mus/t-bord, jag menar man surfar ju forum och läser mail mest iaf ibland är det bra med office programen men de finns ju på lumian också.

Skulle verkligen vilja se mer recensioner och tester av dem. Det mesta man hör är hur det inte finns appar till windows men det är inget som jag använder iaf i mina nuvarande telefoner, jag har väder, kindle, watsapp, bankid, swish och någon annan sån bra att ha app resten är för mig oväsentligt. Sen tycker jag att alldeles för många recensioner och jämförelser sätter surface pro mot iPad vilket jag tycker är fel, där håller jag med microsoft att det borde jämföras mot macbook air och kanske till och med 13" rMBP det är iaf den jämförelsen som är intressant för mig.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto