Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min bild publicerad i Kamera & Bild - med annan fotografs namn!

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomasz

Aktiv medlem
Kamera & Bild har blivit det enda magasin, alla kategorier, som jag verkligen bugar för. Lyftet från starten till nuvarande nivå, som verkligen är god klass, är fenomenal!

Rena lyckträffen att jag läste den här tråden igen, den har ju morfat en aning sen den startade. Borde den inte få ett nytt namn eller splittas?
 

gors

Aktiv medlem
Eposttrubbel

Av tekniska skäl har vi tvingats byta epostadress för tävlingen. Om någon skickat in bilder eller gruppanmälan mellan klockan 15 idag och nu så finns en risk att mailen inte kommer fram och att de måste skickas om. En varning om detta bör nå avsändaren sinom tid.

Jag ber om ursäkt för detta. Vi vet ännu inte vad som orsakat felet, möjligen DNS-bekymmer. Nu byter vi hursomhelst inte epostadress igen under året.

Nya adressen finns på informationssidan.

/Göran
 

NixXxoN

Aktiv medlem
AAAAAAAAA! Kan inte ni kolla om min har kommit in? Jobbigt att skicka in igen! Kommer inte ihåg vilken tid jag skickade in!
 

gors

Aktiv medlem
NixXxoN skrev:
AAAAAAAAA! Kan inte ni kolla om min har kommit in? Jobbigt att skicka in igen! Kommer inte ihåg vilken tid jag skickade in!
Jobbigt att göra en läsare besviken, men inga bidrag adresserade till grandprix@kameraochbild.se har kommit in, trots att det fungerade fint när vi testade i förmiddags.

Den "nya" adressen (egentligen en gammal) funkar däremot klockrent. lasarbild@mkf.se

Men du kan vänta tills imorgon innan du skickar om, så får vi se om mailen till slut hittar rätt i cyberymden.

Just nu är jag mest glad att vi upptäckte felet så tidigt, och det var faktiskt tack vare dig Johan. När jag läste att du redan skickat in ett bidrag så såg jag att inget kommit in, och upptäckte på det sättet att något havererat någonstans.

Tack! :)
 

NixXxoN

Aktiv medlem
Just nu är jag mest glad att vi upptäckte felet så tidigt, och det var faktiskt tack vare dig Johan. När jag läste att du redan skickat in ett bidrag så såg jag att inget kommit in, och upptäckte på det sättet att något havererat någonstans. Tack! :)
Inga problem! Jag får väl göra ett nytt försök imorgon då. Hoppas jag inte glömmer bort innan det innan den 18/12 iallafall!
 

NixXxoN

Aktiv medlem
Nu fick jag tillbaka ett svarsmail:

"This is an automatically generated Delivery Status Notification.

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipients has been delayed.

grandprix@kameraochbild.se"




Delayed??! Failed har jag fått tidigare på andra mail men inte delayed!Sen en till skum sak. På mailen står storleken 9MB men filerna är tillsammans strax över 6MB. Kan det ha påverkat? Vad de där extra 3MB är för något fattar jag dock inte.
 

gors

Aktiv medlem
NixXxoN skrev:
Nu fick jag tillbaka ett svarsmail:

"This is an automatically generated Delivery Status Notification.

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipients has been delayed.

grandprix@kameraochbild.se"




Delayed??! Failed har jag fått tidigare på andra mail men inte delayed!Sen en till skum sak. På mailen står storleken 9MB men filerna är tillsammans strax över 6MB. Kan det ha påverkat? Vad de där extra 3MB är för något fattar jag dock inte.
Våra leverantörer kliar sig i huvudet i skrivande stund. Det ska fungera är senaste budet. :)

Men vi går bara ut med adressen lasarbild@mkf.se just nu.
 

boran

Aktiv medlem
NixXxoN skrev:
Delayed??! Failed har jag fått tidigare på andra mail men inte delayed!Sen en till skum sak. På mailen står storleken 9MB men filerna är tillsammans strax över 6MB. Kan det ha påverkat? Vad de där extra 3MB är för något fattar jag dock inte.
Öppnar man en bildfil t ex i Notepad ser man att den består av s.k. binärdata, dvs allt är inte läsbara tecken. Mailprotokollet gillar inte att hantera sådana tecken så din mailklient "kodar om" filerna till giltliga tecken mha uuencode (eller Base64). Detta brukar öka filstorleken med typiskt 30-35%. I andra ändan återställer mottagarens mailklient bilden.

[Edit: missade ett ord eller två]
 

Benganbus

Aktiv medlem
Kamera & Bild har ....

Tomasz skrev:
Kamera & Bild har blivit det enda magasin, alla kategorier, som jag verkligen bugar för. Lyftet från starten till nuvarande nivå, som verkligen är god klass, är fenomenal!

Man kanske skall kolla i ett nummer då...

/B
 

mill

Aktiv medlem
var kan man inhandla tidningen i fråga? jag har letat efter den vid två olika tillfällen (Hemköp vid Triangeln i Malmö, samt Coop vid Folkets Park, också i Malmö), men har inte lyckats hitta den. Slut? kanske. Eller säljer ni enbart på ICA och i tidningsaffärer (typ Press Stop)?

/Anders som är lat
 

gors

Aktiv medlem
mill skrev:
var kan man inhandla tidningen i fråga? jag har letat efter den vid två olika tillfällen (Hemköp vid Triangeln i Malmö, samt Coop vid Folkets Park, också i Malmö), men har inte lyckats hitta den. Slut? kanske. Eller säljer ni enbart på ICA och i tidningsaffärer (typ Press Stop)?

/Anders som är lat
Förhoppningsvis slutsåld :)

Annars finns den på över 3000 försäljningsställen i landet, så det ska inte vara så värst svårt att få tag på ett ex. Prova Pressbyrån kanske?
 

NixXxoN

Aktiv medlem
"Succéstart för Grand Prix
1448 bilder tagna av nära 400 fotografer."

Shit! Det lät mycket! Då kan man ju glömma att ens bild är med men coolt ändå. Ska bli kul att se även om man får vänta ett tag!
 
ANNONS