Annons

Min Mark II:a är sönder (?) !!!???

Produkter
(logga in för att koppla)

swedlamp

Aktiv medlem
Hej!

Jag var idag och fotade kungen när han fyllde år, men när jag tog mina absolut sista bilder så hände någonting, i själva bilderna så ser man ett vitt sken vågrätt samt att det är svart längst ned i högra hörnet......... Jag testade byta objektiv men det var samma sak när jag tog med det andra objektivet.
Först trodde jag att det var mitt nya objektiv som inte ville fungera men det var det inte.....
Är det någon som kan hjälpa mig, vad kan det vara för fel?? Vad kan jag göra?? Är det fel på slutaren?

Mvh
Magnus

Hej!

Jag var idag och fotade kungen när han fyllde år, men när jag tog mina absolut sista bilder så hände någonting, i själva bilderna så ser man ett vitt sken vågrätt samt att det är svart längst ned i högra hörnet......... Jag testade byta objektiv men det var samma sak när jag tog med det andra objektivet.
Först trodde jag att det var mitt nya objektiv som inte ville fungera men det var det inte.....
Är det någon som kan hjälpa mig, vad kan det vara för fel?? Vad kan jag göra?? Är det fel på slutaren?

Mvh
Magnus

Visa gärna en exempelbild. Kan det vara minneskortet som börja strula månne?

Låter som det skulle kunna vara slutaren, men testa med ett annat minneskort för att se så det inte är det.

Hej igen!

Tack för snabba svar!! Kolla gärna bifogad bild.

Mvh
Magnus Thilander

Bilagor

• fail.jpg
    fail.jpg
    15.5 KB · Visningar: 412
Tack. Är det Canon 5D Mk II? Ser ut att vara något fel på sensorn, som du skriver. Mycket skumt

jag såg det var en 1D. Sorry, borde kolla innan. Ja, slutaren kan det också vara. Det är väl "dubbla" ridåer på den? En underfrån och en ovanfrån, eller är jag fel på det?

Hej!

Jag har en Canon 1D Mark II. Ringde nyss Intervision och frågade vad det skulle kunna vara, och dom trodde att det var slutaren som hade gett upp.... Pris för att reparera - 5.000 + moms... surt!

Mvh
Magnus Thilander

Hej!

Jag har en Canon 1D Mark II. Ringde nyss Intervision och frågade vad det skulle kunna vara, och dom trodde att det var slutaren som hade gett upp.... Pris för att reparera - 5.000 + moms... surt!

Mvh
Magnus Thilander

Riktigt trist att höra. Eller kanske dags för ny kamera?

Hej!

Ja, tyvärr så ser det ut som så..... jag som köpte den bara för dryga halvåret sedan :/ och så köpte jag nytt objektiv igår, ett Canon 70-200 2.8. Det kostar att vara fotograf :)

Mvh
Magnus Thilander

Kolla efter begagnad 5D om ekonomin tillåter. Kan rekommenderas å det varmaste.

Ouch hemskt när sånt händer, men eftersom du köpte den för runt 6 månader sedan. Gäller inte garantin då så du får slutaren utbytt gratis ?

Hur många bilder har du fotat med kameran fram tills nu då detta hände ?

/ Magnus

ANNONS
Götaplatsens Foto