Annons

Mina bilder hos "nätbutik"

Produkter
(logga in för att koppla)

SusanH

Aktiv medlem
Blev kontaktad av en tjej som hittat några av mina bilder till försäljning på discount.clearanceonline2021. Bilderna ser ut att vara hämtade på fotosidan.

Vet inte riktigt om jag ska känna mig hedrad, arg eller bara trött... Man kan välja att köpa mina hundar i olika storlekar, allt från onesize och small till 4XL. (Lite märkligt för jag levde i tron att mina hundar var i medium-storlek, i alla fall i agility. :) ) Sen finns de i både dam och herr-modell (vilket jag håller med om). Lite kul också med tillhörande recensioner "mjuk och skön" och "som alltid snabb leverans" (hittills är det bara riktiga kapplöpningshundar som lyckats springa ifrån dem)...

Men om man nu ska vara lite seriös så har ju svårt att tro att de sålt någon av mina bilder. Och jag har ingen tanke på att sälja mina bilder själv, så någon skada kan jag ju inte precis säga att jag lidit. Och det verkar ju heller inte som att det är bildförsäljning de sysslar med. Men lite trött blir jag ju, jag tycker ju inte att mina bilder ska ligga där, och jag har ju liksom annat att syssla med...

Då är det mer synd om/allvarligt/vilktig för tjejen som kontaktade mig. Hon hittade mina bilder när hon googlade på sina, och hennes bilder finns också där. Men hon verkar vara en riktigt duktig konstnär, jättefina bilder. Och det var ju också väldigt snällt av henne och leta upp mig.
Någon som vet var det är för lustigkurrar som snott mina bilder? Och varför? Antar att jag bara ska maila och be dem ta bort bilderna, eller är det troligt att de på något sätt har tjänat något på mina bilder?
 
Senast ändrad:

Fredrik O.

Aktiv medlem
Med den internetadressen skulle jag gissa på att de inte levererar några bilder alls utan att det snarare är någon blåsning där de vill få dina kreditkortsuppgifter.
 

AndersFja

Medlem
När jag gjorde ett bildsök i Google på en av mina bilder hittade jag den på en liknande sida. På samma produktsida hittade jag ett tiotal bilder de tagit från mig. Jag gjorde flera sök och hittade många liknande sidor. Jag vill naturligtvis inte att mina bilder ska användas på så suspekta sidor, men har tänkt att det är bättre att inte bry sig. Att försöka få dem att ta bort bilderna skulle antagligen inte leda någonstans.
 
ANNONS