Annons

Miniporträtt i gammal stil.

Produkter
(logga in för att koppla)

Krassegrand

Ny medlem
Hej!
Jag är ny här.
Jag har 4 små bilder på min far, min farfar, min farfarsfar och min farfars farfar.
Bilderna är i svart vitt och 9x12cm. Jag skulle vilja ha en bild i samma stil på mig själv men det finns ju inga gammaldags fotoaffärer kvar, eller har jag fel?

Jörgen
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Lägg upp bilden hur den, svårt att säga annars? Kanske går det att göra det digitalt men det finns flera fotografer som fotar analogt. Skulle jag få ett sådant jobb skulle det ju vara skoj men tänkt bara på att filmkostnaden +framkallning + dammpricking är ju bara Den minst en tusenlapp.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Det finns fortfarande många progessionella fotografer som oftar alla möjliga typer av porträtt och andra bilder.
Det finns fortfarande också fotoaffärer som tar bilder för typ visa och körkort mm.

Du får nog utveckla på vilket sätt bilden på dig skall likna de som är tagna över många generationer. Det finns många sätt att få en bild att likna gamla porträtt fast men så länge man inte ger sig på frisyr och annat kommer det fortfarande vara tidstypiskt för vår tid. Är det OK så blir det mycket lättare. Om man fotar digitalt eller med film spelar ingen som helst roll för slutresultatet.
 

Krassegrand

Ny medlem
Vet Ni vad. Fniss
När jag rotade igenom gömmorna hittade jag en bild som är tagen just i detta syfte. Jag behöver bara en ram till den.
Tack för Er uppmärksamhet.

Vi hörs
Jörgen
 
ANNONS