Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Minitrekker på flyg

Produkter
(logga in för att koppla)

Benny p

Aktiv medlem
Är det någon som vet om det är ok. att ta med en minitrekker som handbagage på flyg (TULFLY)Tänker på storleken eftersom den inte stämmer med deras mått på handbagage (någon centimeter för tjock) På andra bolag har det aldrig varit några problem.

//Benny

Så länge du låter bli att stoppa något i locket så går den nog att klämma ner till rätt storlek.
/Erik

Hej,

Jag flög i förra veckan med TUIFLY men en computrekker som jag tror är större. De tillåter visserligen bara 5kg handbagage men en ryggsäck ser ju inte så tung ut. En chansning visserligen...

Johan

Jag använder alltid min Minitrekker som handbagage. Där får jag ner prioriterade kameragrejer, necessären, lite värdesaker mm utan att den blir fullproppad. Dessutom är den ju suverän som ryggsäck när man kommer fram...
Det har hittills aldrig varit något bekymmer, (trots att yttermåtten borde vara något för stora.) Jag har dock aldrig flugit med Tulfly

Agneta G

ANNONS
Götaplatsens Foto