Annons

Minneskort vilket?

Produkter
(logga in för att koppla)

nook

Medlem
Kollade lite på digitalnytt.com och funderar mellan ett Transcend 1GB 30X och IBM Microdrive 1GB. Är skillnaden så stor att det är värt 1000kr? Nackdelar resp. fördelar? Dela eran erfarenhet!

/nook

Jag har en Microdrive som jag upplever som betydligt känsligare än CF. Jag har tappat den i bordet från 5 cm varpå den tappade alla bilderna. Nu har jag har köpt 2 st 1Gb Transcend som verkar fungera bra. Jag fick dem idag så jag har bara hunnit ta ett fullt kort, signering på Skivhugget. Men de är både snabbare och mindre känsliga än Microdriven, har du en kamera du aldrig eller sällan tar ur kortet är en Microdriven prisvärd. Men för mig som kör med Canon 10D, RAW format och alltid använder extern läsare, så byter jag minneskort alltför ofta för att våga lita på Microdrive.

Sedan måste jag passa på att ge Digitalnytt en eloge, jag beställde i går och fick korten idag. Dessutom kostade det bara 45 kr i porto och betalning via kreditkort/paypal, mycket bra!

Mvh
Ulf Persson

Okej, låter som jag trodde det skulle vara. Väntar på min 10D så blir nog ett CF. Tack för svaret!

ANNONS
Götaplatsens Foto