Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Mitt namn i EXIF
- Trådstartare Dockland
- Start datum
AFJ
Aktiv medlem
Dockland skrev:
Hej alla. I EOS Utility finns en funktion att lägga till mitt namn som en del i filinformationen. När jag tittar på mina konverterade bilder från 40D så hittar jag inte den strängen med mitt namn någonstans i EXIF.
Går det överhuvudtaget?
På min 400D funkar det, informatioen syns i t ex Ligthroom och när jag sedan sparar som jpg kan t ex JAlbum läsa infon. Har dock inte brytt mig om att lägga in det på min 40D, så jag vet inte om det är annorlunda.
Hur konverterar du? Det finns väl inställningar för om EXIF informationen skall sparas med. Ser du all annan information om t ex brännvidd etc?
Mvh
Anders
AFJ
Aktiv medlem
När jag tittar i Lightroom så dyker informationen upp under rubriken EXIF och i fältet "Artist".
När jag tittar på samma fil i Windows utforskaren så syns dock inte informationen, men som sagt JAlbum kan läsa den så det är nog "fel" på Windows.
Mvh
Anders
PS,
Om jag öppnar JPG filen i Anteckningar så kan jag bland alla konstiga tecken även se mitt namn, så informationen finns där.
När jag tittar på samma fil i Windows utforskaren så syns dock inte informationen, men som sagt JAlbum kan läsa den så det är nog "fel" på Windows.
Mvh
Anders
PS,
Om jag öppnar JPG filen i Anteckningar så kan jag bland alla konstiga tecken även se mitt namn, så informationen finns där.
sarnor
Avslutat medlemskap
För att kunna visa exifdata måste programmet känna till vilka taggar som finns, en del taggar är standard och kan därför visas av de flesta program medan andra är kameraspecifika. En kameraspecifik tagg kan därför läsas av vissa program medan andra ignorerar den helt, datat finns dock lagrat i filen vilket som.
/Daniel
/Daniel