Annons

Mojäng för slutet på en pappersbakgrund?

Produkter
(logga in för att koppla)

themajk

Aktiv medlem
Alltså, jag vet inte ens ordet som jag letar efter så mina googlingar blir liksom lite svåra.

Men vad jag är ute efter är kanske en skena av något slag som man fäster på på en pappersbakgrund typ som en list eller liknande med lite vikt i för att få rullen tightare vid ihoprullning etc.

Finns det eller är det DIY som gäller?

Hur gör ni med många bakgrunder i studion för att få tighta ihoprullningar utan massa hjälphänder när man ska stoppa tillbaka bakgrunden i lådan för förvaring...

Det finns färdiga såna som består av ett rör som du rullar upp änden av papperet på och ett "halvrör" du sätter utanpå detta, men jag har ingen aning om vart du får tag i sånt (jag har bara använt såna som redan funnits i de studios jag jobbat i). Ett alternativ är förstås att att använda ett tungt rör i rätt brett och silvertejp :)

Det finns färdiga såna som består av ett rör som du rullar upp änden av papperet på och ett "halvrör" du sätter utanpå detta, men jag har ingen aning om vart du får tag i sånt (jag har bara använt såna som redan funnits i de studios jag jobbat i). Ett alternativ är förstås att att använda ett tungt rör i rätt brett och silvertejp :)

Ja, silvertejp och en metallskena var ju tanke #1 :) Men jag gör fan allt själv, snoots av pringlestuber etc, hade varit roligt med att se lite färdiga alternativ.

Undra vad man ens ska googla på :)

ANNONS
Götaplatsens Foto