Annons

Motljusskydd ET-65B - När?

Produkter
(logga in för att koppla)

JonasN

Medlem
Hej!
Köpte för ett par månader sedan det exellenta obektivet Canon 70-300 /4-5,6 IS USM i USA. (Billigare där) Dock fick jag inget motljusskydd med i köpet. Därför har jag letat som en idiot här i Sverige efter denna produkt. Men, det har snabbt visat sig att ingen har den inne. Både cyberphoto och scandinavianphoto visar den som beställd, liksom en mängd andra affärer, men med obekräftad leveranstid. Och så här har det varit i ganska många veckor nu.

Nu till min fråga!
Brukar Canon vara så här vansinnigt dåliga på att leverera, eller är det bara med denna lilla runda plastbit som de inte riktigt vet hur man ska leverera? (Om man ska frakta med flyg, båt, llamadjur, eller rulla dem, var för sig, ända från Kina?)
Är det någon som har samma problem som mig, eller iaf något liknande? Hör av er!

MVH
//Jonas
 
Det funkar så att Canon för gör en massa i stöten. Sen hinner de ofta ta slut innan de gör en ny laddning. Att ha en ständig och låg produktion av alla varianter hela tiden är inte företagskonomiskt möjligt.
 
JonasN skrev:
.....någon som har samma problem som mig, .....

..eller "samma problem som jag" :)

Seriöst: Canon verkar ha fått stopp i leveranserna. Många artiklar är slut.
T ex är blixten 430 EX helt slut i hela landet.
Om man tittar i Cyber, Scand Photo, Dustin m fl webshoppar så är mycket "beställt från leverantör"...
 
JonasN skrev:
[Om man ska frakta med flyg, båt, llamadjur, eller rulla dem, var för sig, ända från Kina

HAHA!
Ja med de priserna de tar för motljusskydden verkar det inte bättre än att de rullar de för hand! Skrämmande vad de tar betalt för "plasthinkarna" som sitter på de större L-gluggarna. Inte för att man har råd att köpa gluggarna från första början men...
 
Re: Re: Motljusskydd ET-65B - När?

sualo skrev:
Skrämmande vad de tar betalt för "plasthinkarna" som sitter på de större L-gluggarna.

Förvisso, men de följer å andra sidan med när man köper gluggen.. Råkar man tappa sitt motljusskydd (ganska svårt) till sitt 500/4L IS, så kostar det 4300 kr för ett nytt ;)
 
Det jag inte förstår är varför motljusskydd inte följer som standard. Varje gång - inte allt för ofta förstås - när man köper objektiv måste man säga till om motljusskydd. Det har ju faktiskt med bildkvaliteten att göra
 
JonasN skrev:
Hej!
Köpte för ett par månader sedan det exellenta obektivet Canon 70-300 /4-5,6 IS USM i USA. (Billigare där) Dock fick jag inget motljusskydd med i köpet. Därför har jag letat som en idiot här i Sverige efter denna produkt. Men, det har snabbt visat sig att ingen har den inne. Både cyberphoto och scandinavianphoto visar den som beställd, liksom en mängd andra affärer, men med obekräftad leveranstid. Och så här har det varit i ganska många veckor nu.

Nu till min fråga!
Brukar Canon vara så här vansinnigt dåliga på att leverera, eller är det bara med denna lilla runda plastbit som de inte riktigt vet hur man ska leverera? (Om man ska frakta med flyg, båt, llamadjur, eller rulla dem, var för sig, ända från Kina?)
Är det någon som har samma problem som mig, eller iaf något liknande? Hör av er!

MVH
//Jonas

Jag köpte ett likadant objektiv + motljusskydd från Cyberphoto 18 jan i år. Motljusskyddet blev restnoterat med leveransdatum okänt. I tisdags fick jag mail att det beräknas komma v 13. Så skynda dig att beställa ett så kanske du hinner med att få ett innan dom tar slut.
 
ANNONS