Annons

Motljusskydd

Produkter
(logga in för att koppla)

Palletheking

Aktiv medlem
Finns det någon på forumet som känner till bra piratmotljusskydd. Mitt Sigma 150 2,8 har ett motljusskydd som tyvärr nästan omgående blivit sliten i bajonetten. Det jag skulle behöva är ett motljusskydd med skruvgänga som passar 72 mm och anpassat för objektiv runt 85-150 mm.

http://www.photax.se/ säljer motljusskydd av gummi.
Jag vet inte hur det är idag, har inte behövt köpa något motljusskydd på länge, men förr fanns det nog ingen fotohandlare värd namnet som inte hade motljusskydd med skruvgänga på lager. Både av metall och gummi.

Olle

Hama's gummiskydd för tele är bra.
Dom kan dessutom vikas dubbla så dom blir hälften så långa och då kan användas på en vidvinkligare glugg.
Jag köpte ett som jag använder på 85 1,8 samt 50 1,4.
Dom kan ju också kombineras med stepringar om man vill ha dom till gluggar i lite olika storlek.
Skönt att inte ha onödigt många som ska ta plats i väskan.

BugEyes skrev:
Hama's gummiskydd för tele är bra.
Dom kan dessutom vikas dubbla så dom blir hälften så långa och då kan användas på en vidvinkligare glugg.
Jag köpte ett som jag använder på 85 1,8 samt 50 1,4.
Dom kan ju också kombineras med stepringar om man vill ha dom till gluggar i lite olika storlek.
Skönt att inte ha onödigt många som ska ta plats i väskan.
Tack för tipset. Objektivet jag nämnde är inte längre i min ägo, men jag planerar att skaffa mig ett nytt inom en viss framtid. Antar att det är en konstruktörsmiss på alla de objektiven. Jag tyckte bajonetten kändes väldigt lätt att slita ut. Kanon att det finns bra pirattillbehör. Såg motljusskydden på Photax hemsida och de verkade väldigt välgjorda och såg stadiga ut.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto