Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

MP-E65mm f/2.81-5xMacro

Produkter
(logga in för att koppla)
Krister Hall här på fotosidan har lagt upp en hel del (fantastiska) bilder tagna med det objektivet på en 300D. Bilderna är som sagt helt OK, så det funkar uppenbarligen rent tekniskt.

(edit: slagen på mållinjen av Thomas...)

Lycka till, jag börjar bli lite sugen på att skaffa en MP-E65 så man kommer ÄNNU närmare.

Tog lite foton idag på en mögelsvamp som jag råkade hitta. Med sina 8mm fyller den iaf mer än halva kortsidan utan problem. Men det var första gången jag sett en mögelsvamp som faktisk var svampformad. Såg ut som en skivling av något slag medans den fortfarande är spetsig.

Men det vore roligt att kunna gå närmare, närmare. Fast det är ruskigt knepigt med skärpedjupet i dom här avbildningskalorna, med bl 8 är det bara några mm skärpedjup.

Till Peter

Ja jag har fotat lite med den och det är väldigt lite skärpedjup. Fast det är ju bara att vara nogrann så blir ju bilden desto bättre. Vi får väl se hur det blir med det digitala.

ANNONS
Götaplatsens Foto