Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mp3 spelare som lagring för bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

josefv

Aktiv medlem
Undrar ifall man kan använda en mp3 spelare med inbyggd hårddisk på typ 20Gb eller så som har USB gränssnitt för att tanka över bilderna från en digitalkamera?
En microdrive är ju så dyr så om detta är möjligt är det ju en bättre lösning....dessutom får man ju en mp3 spelare på köpet :)
Men bara USB gränssnitt räcker väl inte? jag menar hur hittar mp3 spelaren kameran?
Är det nån som har testat detta eller har en annan billig smart lösning på utrymmesproblemet?

mvh
Josef

Köp en sådan här "syncbox" så kan du göra precis som du säger

http://www.directman.com/system/search/product.asp?id=101&container=76&

Det är väl dock lite tveksamt om den är särskilt snabb... (jag har ingen själv) men den är inte särskilt dyr och om man redan har en mp3-spelare och kamera så...

Annars finns det ju dedikerade system; Tripper och allt vad de heter. Sök i forumet, det har ju skrivits många trådar om sådana här dedikerade bärbara enheter.

Tack!
Jag har just beställt en syncbox, så nu är det bara att bestämma ifall jag ska ha en usb-vagga till en av mina bef hdd eller om jag ska köpa en mp3 spelare med inbyggd hdd...det senare låter smidigare faktiskt...

/Josef

En fråga, jag har nu beställt syncboxen som sagt...som jag förstår så funkar den mot alla mp3 spelare om kameran stöder USB mass storage (UMS) vilket min D70 gör, men måste inte mp3 spelaren också stödja det? Räcker om mp3 spelaren har USB?

/Josef

Jag har som sagt ingen själv, men min gissning är att båda enheterna måste stödja UMS, annars bör ju syncboxen ha stora problem att kommunicera med enheterna.

Det var det jag misstänkte, tyvärr så framgår inte ifall spelarna stöder UMS eller inte, bara att de har USB.
Så jag får väl beställa nåt på öppet köp o prova...

/Josef

ANNONS
Götaplatsens Foto