Annons

MXV Photographic

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm trodde jag besvarade denna nyss?

Nåväl.. Jag har beställt från dem. Inget stort, två mattskivor om jag inte minns fel. Funkade bra. Betalade in pengar och sen skickade de grejorna.

Fast tänk på att skicket Exc betyder Obvious signs of use, enligt deras gradering, dvs klart synbara spår av användning.

Hör av dig om du tänker beställa, för jag är på jakt efter en EF 1.4x TC.

Jag ska titta runt lite mer men jag hör av mig om jag ska beställa något därifrån.

lcf

Så, "Exc++", betyder att den är mycket använd och att det syns?

EDIT:
Hittade denna:
Grading
Mint = As New
Mint- = Almost invisible signs of use
Exc++ = Very light use
Exc+ = Signs of light use
Exc = Obvious signs of of use
Exc- = Well used 100% working order

/Patrik

Senast ändrad:
Nej Exc++ betyder, precis som där står. Väldigt små spår av användning. Svenskt översatt:

Mint: A+
Mint-: A
Exc++: B+
Exc+ : B
Exc: B-
Exc-: C

Skulle tro att den svenska bedömningen är så nånting. Men det kan variera från handlare till handlare ju.

Efter att sett denna tråd så besökte jag MXV och fann en lins som jag var intresserad av.
Skickade ett mail och sa att jag var spekulant på en lins som dom hade och undrade lite hur betalning skulle ske.

Fick ett mail tillbaka att dom reserverat linsen åt mig samtidigt som jag fick info om hur jag kunde betala.

Vill inte gärna ge ut mitt kreditkortsnummer så jag valde att betala till deras bank via bank i Sverige, Nordea tog 40:- för den tjänsten (förmånskund).
Betalade Onsdag och på lördag bekräftade dom att linsen skeppats.

Idag måndag kom linsen till mig, paketet var rekommenderat vilket ju känns tryggt ifall det hade försvunnit på vägen.

Tycker att skicket "mint-" var korrekt, borde kanske varit "mint".

Kan rekommendera handel med MXV.

Postgången till och från storbrittanien fungerar mycket väl. Postade ett paket till min syster som bor i England en måndag innan jul och hon fick det samma onsdag.

om man beställer t.ex. kamerahus från england, lägger tullen på momsen eller hur fungerar det där? kommer det till några kostnader (förrutom frakt givetvis)?

England är väl med i EU, och då ska det väl inte bli moms en gång till?

Mitt paket kom fram utan inblandning av tull eller dyligt.

Frakt för min del blev 12 sterling pound

Samma svar som hundra gånger innan i olika trådar.
Vi är med i EU! dvs moms läggs bara på en gång.
Köper du en sak i England eller Tyskland så är det deras moms som gäller.
Detta är med vissa undantag för företag förståss.

Slutsats, kostar saken 100£ i england så betalar du 100£ + frakten om inget annat avtalas med säljaren.

Köper du något från t ex USA så tillkommer både tull o svensk moms förutom frakten.

Satt och slöläste fraktsedel/kvitto på min leverans från MXV.
Visade sig att där var det ifyllt 12 månaders garanti!
De ni, 12 månader på en begagnad lins.

ANNONS
Götaplatsens Foto