Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

mycket givande kommentarer.../tummen upp

Produkter
(logga in för att koppla)

Marie_1

Aktiv medlem
Varför är jag så dålig på att ge "mycket givande" kommentarer?

Vad jag kan konstatera (av tumsymbolen) är att jag har inte gett en enda kommentar som uppfattas som "mycket givande" på över 70 jag har gett. Dock som tur är att många gett feedback för de kommentarer de har fått på sina bilder.

Jag vill bara förklara att jag undviker sätta poäng/sätta betyg på bilderna samt ge råd eftersom jag är absolut amatör inom foto.

mvh/Marie

Det är långt ifrån alla som använder "tummarna" så du ska nog inte fästa dig så mycket vid huruvida du får tummen upp eller inte.

tummen upp

Hej!
Det tog tid även för mig innan jag upptäckte denna tumknappen.
Jag har själv aldrig använt den eftersom jag har aldrig någonsing lagt bilder i bildpooler.
Man ska tydligen klicka på tummen när man tycker att kommentaren var "mycket givande".
Den verkar ändå komma upp automatiskt för alla kommentarer på nedanstående sida (dock inte för mina kommentarer)
http://www.fotosidan.se/gallery/comments.htm

Det kanske att jag har missat en inställning i min profil??
mvh/Marie

Du ser inte tumme på de kommentarer du skrivit, för dem kan du själv inte "tumma upp" - men andra kan.

kommentarer

Jag menar att så fort man skriver en kommentar så kommer den (även) att läggas (omedelbart) automatiskt under: start/kommentarer
Dessa kommentar får omedelbart "tummen upp" utan att ens att den som har fått kommentaren hunnit läsa den/bekräfta den.
Samtliga kommentarer i menyn start/kommentarer får tummen upp men aldrig mina..........

mvh/Marie

Tummen betyder inte att kommentaren har fått tummen upp, det är en knapp. Du kan inte göra tummen upp på dina egna kommentarer och därmed ser du inte heller tummen.

Tummen betyder inte att kommentaren har fått tummen upp, det är en knapp. Du kan inte göra tummen upp på dina egna kommentarer och därmed ser du inte heller tummen.

Hej!
Jag håller fullständigt med om att jag kan inte göra tummen upp på mina egna kommentarer.
Saken gäller inte det.....
Testa själv att lägga en kommentar på en bild. Titta sedan omedelbart på menyn: Start/kommentarer. Din kommentar har väl fått "tummen upp"?. Hur kan den få "tummen upp" några sekunder därefter du har lagt den?
mvh/Marie

Det är först när tummen är gul som det är "tummen upp", innan dess är det bara en knapp att markera med.

Det är först när tummen är gul som det är "tummen upp", innan dess är det bara en knapp att markera med.

Hej Camilla!
Titta då på tulpanbilden jag har kommenterat på sidan 1 (start/bilder/kommentarer). Denna tumsymbol finns överhuvutaget inte vid de bilderna jag har kommenterat. Det finns vid samtliga alla andras kommentarer.
mvh/Marie

Det är bara du som inte kan se tummarna jämte dina kommentarer, just för att inte du ska kunna trycka tummen upp på din egen kommentar!
Jag ser tummarna jämte dina kommentarer, men naturligtvis inte jämte mina egna.

Hej!
Man kan ändå fråga sig varför det är så. Det verkar inte vara logiskt....... Jag kan alltså inte se själv om någon gör "tummen upp" för att den uppskattar en kommentarer. Vad är syfte då med denna funktion?
mvh/Marie

Jo, det kan du. Klicka på den lilla siffran inom parentes. Står det noll har ingen gett någon tumme.

ANNONS
Götaplatsens Foto