MaxZ
Aktiv medlem
Nerevarine skrev:
Kan någon berätta för en nybörjare som mig vad man har ett polfilter till, och om det är något man bör ha? Att det påverkar färgerna har jag snappat upp....men inte mycket mer.
http://www.fotosidan.se/doc.htm/2000
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nerevarine skrev:
Kan någon berätta för en nybörjare som mig vad man har ett polfilter till, och om det är något man bör ha? Att det påverkar färgerna har jag snappat upp....men inte mycket mer.
steinick skrev:
Rimligen borde det vara en dålig affärsidé att tillverka båda filtertyperna filter om de inte har olika egenskaper. Att det finns kvalitetsskillnader på polarisationsfilter tycker jag i och för sig inte är konstigare än att det finns kvalitetsskillnader på annan (foto)utrustning.
Nekomy skrev:
Vissa företag tillverkar ofta två produkter, en i topp kvalité och en med lite lägre kvalité.
Ofta gör man detta för att bäast kvalitén är dyr och ofta svårare att tillverka. Oftast brurar saker med lägra kvalite duga åt den stora allmenheten på samma sätt som det gör med det mästa vi äger och har.