Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När går man från Bildkritik - mjukstart till Bildkritik?

Produkter
(logga in för att koppla)

pasto.baldo

Ny medlem
Jag är nybörjare och det är kanske en något korkad fråga men när går man från Bildkritik - mjukstart till Bildkritik (eller någon annan pool)? Skall man ha fått ett antal "Fint, ta ett nytt steg ..." först och hur många i så fall? Jag har fått några "Bra, men jobba mer". Det är bra synpunkter som jag har fått från vänliga fotografer. Tydligen är det rätt så många fel som återstår att försöka åtgärda, något frustrerande känns det ibland men jag jobbar på.
Hälsningar
Thomas

Tack Tomas! Jag anade svaret och ja, det var en något korkad fråga. och tack för att du svarade Kritik, helst positiv, tål jag nog. Blev mest förbryllad över de bilder som lades upp respektive bildpool.

Att det finns två pooler är nog för att nybörjare skall "våga" mer tror jag. Som glad nybörjare är det lätt att ta lite hårt på orden om man lägger upp en bild som man verkligen gillade.

Förut fanns det en "hård kritik" också, men då blev det en massa tjafs om att det var en klubb för inbördes beundran och alla nykomlingar skulle tydligen ha mobbats bort och bla bla bla. Hur det egentligen var vet jag inte, men tanken var nog att det skulle vara en pool där man skulle "slippa se" dåliga bilder. Vad som är "bra" har dock alltid skapat diskussion och osämja =)

Kör på bara =)

ANNONS
Götaplatsens Foto