FruNordlund
Ny medlem
Jag har precis tagit upp fotografering igen. Jag är hobbyfotograf och fotograferar natur och familj och annat som jag tycker är intressant. Jag har haft en lätthanterad instegskamera. Eftersom mitt favoritmotiv är blommor och natur i närbild så har jag tittat på makroobjektiv. Men eftersom min kamera inte är så avancerad så slutade det med att jag köpte mellanringar och makrolins istället.
Nuläget är att jag söker uppgradering från min Canon 1000D och letar bland nya modeller. Valet har hamnat mellan 70D och 7D. Eller att eventuellt köpa en 5D II begagnat, för ungefär samma pris.
Jag är fundersam över om 5D II är lite för tung och kanske jobbig att bära med sig.
70D verkar ju intressant med WiFi möjligheten men 7D är ju ännu mer kamera.
Jag kommer att fota trädgårdsbilder och naturbilder mest. Ibland sportbilder t.ex. cykeltävlingar eller löpartävlingar. Sedan drömmer jag om att fotografera skarpa själfyllda porträtt och riktigt intressant närbilder med makroobjektiv som jag också kommer budgetera.
Det är inte lätt...
Nuläget är att jag söker uppgradering från min Canon 1000D och letar bland nya modeller. Valet har hamnat mellan 70D och 7D. Eller att eventuellt köpa en 5D II begagnat, för ungefär samma pris.
Jag är fundersam över om 5D II är lite för tung och kanske jobbig att bära med sig.
70D verkar ju intressant med WiFi möjligheten men 7D är ju ännu mer kamera.
Jag kommer att fota trädgårdsbilder och naturbilder mest. Ibland sportbilder t.ex. cykeltävlingar eller löpartävlingar. Sedan drömmer jag om att fotografera skarpa själfyllda porträtt och riktigt intressant närbilder med makroobjektiv som jag också kommer budgetera.
Det är inte lätt...