Hämtade mitt ex igår
Jag hämtade mitt ex i går på Expert, och tycker kvaliten i huset känns bra.
åkte på en 24timmarkryssning till åland och tog lite bilder när vi anlände tillbaka till stockholm idag. ska ladda in dom i datorn senare ikväll, men på kamerans skärm verkar det funka.
Var förvånad ändå att jag fick autofokuslås i det dåliga ljuset i hytten.
Går bra att hålla den med lillfingret under kameran, husets matta yta gör att den är skön att ta i och att den inte blir hal.Rattar och knappar känns förtroende ingivande när man vrider på dom,gillade den retroinspirerade lägesväljaren.
Dock är det en massa skräp på mattskivan, vilket inte känns bra på ny kamera. Klisterlappen på kartongen var inte bruten så den var ouppackad. Ska prata med butiken och se vad dom säger, vågar inte in och peta i kameran själv.
Butiken hade bara fått kamerahusen fast jag beställt kit så jag fick låna ett EF-S 18-55 3,5-5,6 kitobjektiv av gamla modellen tills det nya kommer. Dock har jag option på att byta mot sigma 18-125 3,5-5,6 mot 2000kr i tillägg jämfört med kitpriset. Är det ett bättre val? Vill iofs ha ett så lätt objektiv som möjligt.
Tror jag blir nöjd med denna "mini 20D" kamera, den har funktionsmässigt allt det som gjorde att jag ratade 300D. Då vikten och storleken var viktig för mig valde jag denna istället för 20D.