Annons

Någon som är intresserad av en Durst Laborator 900?

Produkter
(logga in för att koppla)

PMD

Aktiv medlem
Fin maskin. Det skulle förvåna mig lite om du inte fick napp. Kemiska fotoprocesser tycks ju ha en slags renässans nu.
 

Stonos

Aktiv medlem
Har själv haft en L900, ett monster med mekanisk autofokus. Samma belysningssystem som L1200 (och typ lika stor). Underbart att bara kunna höja och sänkta med bibehållen skärpa. Den har två objektiv som sitter på en släde, min hade en Rodenstock APO 50mm samt en 80mm WA. Serienumren på objektiven finns även stämplade på pelarn vill jag minnas. Det är viktigt att ha matchade objektiv för att autofokusen skall funka fullt ut.
Har man plats är den underbar, men det är inget man struvar undan i en garderob direkt.
 

Måns H

Aktiv medlem
Tyngd / frakt / emballage / besvär / risk är väl proplemet, själva apparaten borde vara intressant för rätt person.

Jag kollade Tradera, kammade noll. På ebay.de (alltså tyska ebay) har några sålts i nyare tid. Vild spridning i pris från 12.50 Euro till 1000.

Just nu en från Österrike ute, en fotohandlare vill ha 599 Euro och frakt.

Hoppas maskinen hittar rätt mottagare!
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Tyngd / frakt / emballage / besvär / risk är väl proplemet, själva apparaten borde vara intressant för rätt person.

Jag kollade Tradera, kammade noll. På ebay.de (alltså tyska ebay) har några sålts i nyare tid. Vild spridning i pris från 12.50 Euro till 1000.

Just nu en från Österrike ute, en fotohandlare vill ha 599 Euro och frakt.

Hoppas maskinen hittar rätt mottagare!
Priset är väl inte så viktigt.
Mer en fråga att inte hamna på tippen.
 
  • Gilla
Reaktioner: PMD
ANNONS