Annons

Någon som handlat från england?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej. Har lite saker som är oklara.
Är alla priser på WHE inklusive moms, samt på Robert White är det exklusive?
Blir det priset som står på respektive sidor?
Ex så är jag sugen på en D300 med 18-200 obj. blir det då den enkla matten 1399+40(frakt)=1438 pund. Alltså inga mer kostnader?

Mvh Emil

Hej stämmer bra som du skriver att det är inkl moms på WHE och exkl på RW.

Jag har precis fått min D300 med 18-200 från Robert White efter att först ha försökt beställa från WHE men dom hade tydligen bekymmer med att verifiera min "billing adress" så dom ville att jag skulle skicka all info om mitt kreditkort i ett mail inkl foto på fram och baksida av mitt kort... Skulle inte tro det... Så jag beställde från Robert White istället. Snabbare leverans dessutom. Beställde i fredags och fick grejerna idag. Hade det inte varit helg så hade det säkert gått snabbare.

Jag kan inte av mina erfarenheter rekommendera WHE iaf...
 
Hej stämmer bra som du skriver att det är inkl moms på WHE och exkl på RW.

Jag har precis fått min D300 med 18-200 från Robert White efter att först ha försökt beställa från WHE men dom hade tydligen bekymmer med att verifiera min "billing adress" så dom ville att jag skulle skicka all info om mitt kreditkort i ett mail inkl foto på fram och baksida av mitt kort... Skulle inte tro det... Så jag beställde från Robert White istället. Snabbare leverans dessutom. Beställde i fredags och fick grejerna idag. Hade det inte varit helg så hade det säkert gått snabbare.

Jag kan inte av mina erfarenheter rekommendera WHE iaf...

Tack för ett snabbt svar.
Vad gick den på med frakt? Hur gick det med betalning osv? du fick den på 48 h eller? Många frågor nu :p
 
Köpte oxå min d3oo hos RW, klockrent med 48 timmars lev tid. Man pröjsar med kort funkar utmärkt, gör en låssas beställning hos RW så ser du vad allt kostar med frakt och deras moms. Rekomenderar RW starkt
 
Köpte oxå min d3oo hos RW, klockrent med 48 timmars lev tid. Man pröjsar med kort funkar utmärkt, gör en låssas beställning hos RW så ser du vad allt kostar med frakt och deras moms. Rekomenderar RW starkt


Dom är ju dyrare än WHE, fattade inte hur man skulle lägga en fake beställnig. Vad gick det på för er?
 
Dom är ju dyrare än WHE, fattade inte hur man skulle lägga en fake beställnig. Vad gick det på för er?


Ja RW är lite dyrare än WHE men du har dina prylar på 48 timmar och dom strular inte när du ska betala osv. jag köpte en D300 + 16-85vr ett BW uv filter och ett Lexar Pro 4GB minnes kort jag betalade 17768 allt som allt och då är även Nordeas bit av kakan med.

Lägg det du vill handla i korgen tjecka ut och klicka dig vidare tills du ser vad du ska betala inte svårt alls.
 
Tack för ett snabbt svar.
Vad gick den på med frakt? Hur gick det med betalning osv? du fick den på 48 h eller? Många frågor nu :p

Jag beställde D300 med 18-200mm samt 105mm macro och det gick på inkl frakt och länsförsäkringars växelkurs 23336:-

Jag beställde även lite grejer från Cyberphoto dagen innan och dessa levererades samma dag så RW är riktigt snabba. Jag beställde ju mina grejer i fredags och fick dom igår måndag så beställer du i början på en vecka bör det ju gå snabbare då du slipper helgdagar. Kortbetalningen fungerade hur bra som helst på RW.

Jag känner inte att jag har förtroende för WHE efter deras förslag på att skicka min kreditkortsinfo i ett mail.
 
Väcker liv i en gammal tråd.

Hur blir det för egna företagare och moms när man beställer från England? Fungerar det som vanligt när man har handlat i Sverige?

Läste någonstans på Warehouse Express att man kan fylla i sitt VAT-nummer så drar dom bort kostnaden för moms.
 
Väcker liv i en gammal tråd.

Hur blir det för egna företagare och moms när man beställer från England? Fungerar det som vanligt när man har handlat i Sverige?

Läste någonstans på Warehouse Express att man kan fylla i sitt VAT-nummer så drar dom bort kostnaden för moms.

Hos Robert White kan du fylla i ditt VAT nummer och till vilket land.

Ang. RW så kan jag inte direkt påstå att dom är snabba...sitter och väntar på ett svar om när min beställning kan skickas. Har väntat i mer än ett dygn nu.

Beställde rätt så mycket grejer, kanske därför det tar tid? Surt att man inte kan se om han har grejerna hemma.

//Lorry
 
Hos Robert White kan du fylla i ditt VAT nummer och till vilket land.

Ang. RW så kan jag inte direkt påstå att dom är snabba...sitter och väntar på ett svar om när min beställning kan skickas. Har väntat i mer än ett dygn nu.

Beställde rätt så mycket grejer, kanske därför det tar tid? Surt att man inte kan se om han har grejerna hemma.

//Lorry

Då får jag säga att snabbare än RW har jag inte varit med om. Ringde och beställde min D3 med glugg en fredag för ca. en månad sedan och fick besked att dom inte kunde skicka samma dag för att det var för sent på dagen (17.00 sv. tid) Fick dock löfte om att få ett kollinummer på måndagen så att jag kunde följa paketet på UPS. Fick kollinummer vid 14 tiden på måndagen och såg att mitt paket stämplades in i Englad på UPS ca.17.30 och dagen efter vid 11.30 hade jag paketet hemma i Helsingborg vid min dörr.
Det tog ca 18 timmar för att få hit paketet och hade jag besällt på måndagen istället,innan lunch så hade jag haft paketet på ett dygn! Allt till en kostnad av £29.
Fantastisk service och MYCKET trevligt bemötande!!
 
Det var verkligen snabbt! Jag har handlat en Sony A350 samt senare en Sony A700 plus diverse tillbehör från WHE till mycket konkurrenskraftiga priser. Jag fick mina varor inom en vecka. Det verkar som RW levererar snabbare - men de är ju också betydligt dyrare. För en Sony A900 skiljer det just nu 2 942 kronor till WHE:s fördel. För de pengarna kan jag vänta några dagar extra.
 
Hur gick du till väga när du kontaktade dom? Har skickat 2 mail men inga svar alls från RW.

Paketet fortfarande hos dom.

//Lorry
 
Jo RW är något dyrare men WE hade inte D3 + glugg hemma då jag skulle köpa och kunde inte ge besked om när det skulle komma hem heller så därför blev det RW.
Jag ringde dem på det nummer som finns på deras hemsida +44 (0) 1202 723046
 
Nu har jag slutligen fått svar på mina mail, via deras your account-sida. Inte de snabbaste, bara så ni vet.

På måndag lämnar D700an dom. Nackdelen var att mh-21 laddaren skulle bli försenad, skeppas i januari. Tänkte att jag skippar den från dom och tar den via sverige. Nej tack, dubbla priset i vårat land....dvs 1000:- dyrare...på den billigaste nätbutiken.

//Lorry
 
Jag vet att det ältats om detta, men jag vill bara trippelkolla:

Om jag beställer en produkt från Speed Graphic, betalar jag då endast priset som står på hemsidan + frakten (som står att den ska vara £11.95 för just den kategorin)?

Vilka eventuella dolda avgifter kan tillkomma? Tull kan väl inte tillkomma i något fall inom EU? Eller kan det tillkomma någon slags fast tullavgift för att tullgubbarna smekt paketet med sina magiska fingrar? Eventuell utkörningsavgift kanske? Kanske svensk moms? Läste något i tråden tidigare att i vissa fall tas svensk moms ut trots att det är inom EU.
 
Finns mig veterligen inga dolda avgifter när man handlar från England. När jag handlade från RW fick jag ju fram frakten direkt till dörren på deras sida så ingen ytterligare frakt tillkommer.
 
Finns mig veterligen inga dolda avgifter när man handlar från England. När jag handlade från RW fick jag ju fram frakten direkt till dörren på deras sida så ingen ytterligare frakt tillkommer.
Låter perfekt. Kommer att spara ca 2500:- jämfört med billigaste stället i Sverige då :). Hade tänkt kika på RW också, men den siten har haft databasfel minst ett antal timmar...
 
Tycker det varit snålt med lovord kring Calumet Photo i England, ingen mer som handlat därifrån? :) känns som man måste ge RW lite konkurrens även om jag också håller med om att dom är duktiga!
 
Caliii
Hur är det att handla i från Calumet Photo? Leveranstid,betalning o.s.v. Har ju bra priser, speciellt när pundet gått ner sista dagarna.
 
Robert white fungerar grymt, det enda som är dåligt är att man inte direkt kan se lagerstatus utan att man måste maila och fråga.
 
La en beställning på ett Nikkor 85/1.4D hos Robert White. Det gick på ca 8600 inkl frakt. Bästa priset i Sverige enligt Prisjakt är 10999. Sparar alltså runt 2400:-. Speed Graphic var något billigare, men RW kändes tryggare. Nu återstår bara att vänta på att det ska bli den femte januari då RW öppnar igen :). Kollade även upp amerikanska och tyska priser, och de skilde sig knappt mot de svenska (tyska var tom dyrare!). Ska man handla objektiv nu känns alltså UK som det bästa valet. Hur kommer det sig egentligen? Svagt pund?
 
ANNONS