Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Någon som har en Eizo L768?
- Trådstartare Jerkan
- Start datum
mater
Aktiv medlem
Hej..
Jag har en L768. Måste säga att jag inte ställt in den särskilt mycket. Har inte sett att jag behövt det när jag kört Adobe gamma. Jag kör hela tiden på "Picture" kontrastläget.
Jag är otroligt nöjd med skärmen. Bildkvalitén är mycket bra.
Kanske inte världen mest utömmande svar.
/Mattias
Jag har en L768. Måste säga att jag inte ställt in den särskilt mycket. Har inte sett att jag behövt det när jag kört Adobe gamma. Jag kör hela tiden på "Picture" kontrastläget.
Jag är otroligt nöjd med skärmen. Bildkvalitén är mycket bra.
Kanske inte världen mest utömmande svar.
/Mattias
Jerkan
Aktiv medlem
mater skrev:
Jag kör också med ICC profilen från skivan.
Jag har ingen aning om varför man inte skulle kunna köra Adobe Gamma. Det klart att valet av fosfortyp blir lite svårt.
Kan tyvärr inte svara på om det är bra eller dåligt...
/Mattias
förstår inte riktigt? Kör du både med icc profilen och adobe gamma..går det? Man kan väl bara använda en profil åt gången?
/Jari
mater
Aktiv medlem
du har helt rätt.. jag är ute och simmar.. Jag hade icc profilen från eizo från början... men jag har nu gjort en ny i adobe gamma. Jag hade döpt den på samma sätt så jag lurade mig på namnet...
Jag använder endast adobe gamma.. om det är rätt eller fel har jag ingen aning om...
/Mattias
Jerkan
Aktiv medlem
Det är ok..blir lätt lite förrvirrande det här med icc-profiler!!
Jag får faktiskt mycket bra bild med skivans icc, har dock inte provat att skriva ut bilder eller kolla på dom på en kalibrerad skärm. därför vet jag inte hur väl den stämmer?
ska börja frilansa lite nu..är därför mån om att få ett så bra resultat som möjligt( vill helst inte lägga pengar på en kalibrator..är student!)
/Jari
Jag får faktiskt mycket bra bild med skivans icc, har dock inte provat att skriva ut bilder eller kolla på dom på en kalibrerad skärm. därför vet jag inte hur väl den stämmer?
ska börja frilansa lite nu..är därför mån om att få ett så bra resultat som möjligt( vill helst inte lägga pengar på en kalibrator..är student!)
/Jari