Annons

Någon som kan rädda bilden?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pingel

Medlem
Är det någon där ute som kan rädda denna bild?

http://www.student.lu.se/~rel97rpi/v

Egentligen är det inte mycket i bilden att hurra för rent tekniskt. Men bildens värde består i att den är äkta och att det finns en bakgrundshistoria. Både "modellen" och jag skulle bli glada om den kunde fixas till på ett bra sätt.

Jag har själv försökt konvertera till gråskala, beskurit bakgrunden samt klonat bort en del detaljer, men resultatet har blivit livlöst.

Skriv gärna hur ni har gått till väga.

Om någon orkar överhuvudtaget dvs...

Tjo Ronnie,

Jag gjorde ett supersnabbt försök (5 min)... kommer säkert ett bättre bidrag från någon med mer tid.

http://soloflow.com/temp/snabbfix.jpg

Bara justerade svart och vitpunkt med levels, drog ned saturation av det röda något och försökte få bort lite brus... men var ganska försiktig på den punkten.

mvh

Björn

Hej Ronnie, jag vill också dra mitt strå till stacken...

Allt är gjort i Photoshop CS:
Autolevels
Beskuren
Shadow/Highlightfilter (Shadow 15%)
Klonade bort blixtskuggor
Satte ny vitbalans med levels
Unsharp mask 33/150/0

Bilagor

• untitled-1_small.jpg
    untitled-1_small.jpg
    19.6 KB · Visningar: 733
Senast ändrad:
Riktigt bra bild att jobba med ju. Tyvärr har jag inte tid just nu att beskriva vad jag gjort med den. Måste ner på stan nu.

mvh

Bilagor

• namn-2.jpg
    namn-2.jpg
    46 KB · Visningar: 666
Kraftigt beskuren-soft bakgrund-lite skärpa på ansiktet + överdrivet framhävande av konturer

Bilagor

• namnlös.jpg
    namnlös.jpg
    12.7 KB · Visningar: 495
Beskar,justerade nivåer och färger la dit lite oskärpa på bakgrunden.

Bilagor

• hilfe1.jpg
    hilfe1.jpg
    43.8 KB · Visningar: 463
tack tack

Tack för alla bidrag!
Fotosidan är verkligen kanonbra.
Det är trevligt med entusiasm.
Ska en favorit väljas ut så är nog Lasse H:s bidrag de som faller oss mest i smaken här.
Kanske då det allra senaste. Riktigt snyggt.

Re: tack tack

skrev:
Ska en favorit väljas ut så är nog Lasse H:s bidrag de som faller oss mest i smaken här.
Kanske då det allra senaste. Riktigt snyggt.

Tack för de vänliga orden. Om ni vill kan jag mejla större versioner på bilderna.

mvh

Senast redigerad av en moderator:
skrev:
Egentligen är det inte mycket i bilden att hurra för rent tekniskt. Men bildens värde består i att den är äkta och att det finns en bakgrundshistoria.
Vad är bakgrundshistorian då? Jag har lite svårt att ge mig på en bild som ter sig så utlämnande.

Senast redigerad av en moderator:
ANNONS
Götaplatsens Foto