Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som vill låna ut en D100 över dagen?

Produkter
(logga in för att koppla)

stylefish

Aktiv medlem
Jag har just nu en d70 som jag iofs är rätt nöjd med men ändå känner jag att den inte har allt som jag vill ha. Jag saknar ibland 3200 läget och sen saknar jag verkligen vertikalgreppet, dels för egenskaperna och dels för känslan.

Men jag skulle vilja testa att plåta med d100:an en gång innan jag bestämmer mig och sen är frågan om man inte skulle vänta till en möjlig d200 kommer för att inte göra bort sig och köpa en begnagnad d100, jag vet inte. Hjälp!

Den som känner sig manad att hjälpa mig lite och låna ut en d100 över dagen får mer än gärna höra av sig på min mail.

Just nu jobbar jag hos ollecarlsson i stockholm/söder och ser det därför som en fördel om du skulle bo i stockholmsområdet

Maila gärna till [email protected] men skriv gärna något här också så att jag får lite offentliga tips!

Känns lite onödigt att svara om man är för långt bort. det är väl troligen så att de som tittar in bor för långt bort.
Annars hade du fått låna min.
Mvh/-Anders

Jag tycker D70 är en bättre kamera en D100 på de flesta punkter, tycker det är synd att byta D70 mot en D100..vänta på en D200 istället, är mitt råd.

Om du vill plåta med ISO 3200 men bara har ISO 1600 så kan du plåta i RAW och underexponera ett steg vid ISO 1600 och sen dra upp ljusstyrkan efteråt, så har du i praktiken ett pressat ISO 3200 (vilket är samma sak som görs i D100 vid ISO 3200).

Fotar en hel del med både D70 och D100,
D100 känns betydligt bättre i handen och mer gedigen samt lite bättre sökare. Och med vertikalgreppet blir det ju ännu bättre
Sen beroro det ju på vad du ska använda den till.
Jag fotar ju mest utan tidsnöd och långsamma motiv.
Men att byta en D70 mot en D100 är ändå ingen höjdare att slösa pengar på.
Dom är ändå rätt lika.
Men som sagt, hoppas du får pröva en.
Mvh/-Anders

Senast ändrad:
Ok ok, nu hände det ju något iallfall!
Jag får tacka för tipsen.

Synd Anders att du bodde så långt bort annars hade jag gärnat låna din för att kika över den lite.

Ja man får väl helt enkelt vänta på en d200 då men den känns så otroligt långt borta!

ANNONS
Götaplatsens Foto